Чи повернуть туристичні оператори сумчанам гроші через коронавірус?

Ті, хто звик планувати свою відпустку заздалегідь, замовляють турпутівки за три, а то й за чотири місяці до поїздки. Але сьогодні, коли оголошено карантин, це зіграло з туристами злий жарт — повернути гроші за оплачений тур буде дуже і дуже складно. Що робити в такому випадку і кому пред’являти претензії?

Більшість туристів, замовляючи путівку, не замислюються про те, кому в кінцевому рахунку вони платять гроші. Більшість роблять замовлення через турагентства — посередники між туристом і туроператором, так як 90% туроператорів не працюють безпосередньо з клієнтами. Турагентства підбирають путівки, дають консультації, оформляють документи для поїздки і перераховують туроператору гроші за тур, за що від нього отримують певний відсоток, пише shans.com.ua.

Що говорить закон?

Повертати гроші в разі анулювання туру повинен саме туроператор, а ось передати вашу заяву повинно турагентство — саме такий порядок прописаний в ЗУ «Про туризм». Підтверджує це і ст.295 Господарського кодексу України, в якій йдеться про те, що турагентство виконує функцію посередника і діє від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок туроператора.

Турагент в такому випадку відповідальності не несе.

Ст.20 Закону визначає випадки, коли через невиконання, неналежного виконання туристичного договору туроператор не несе відповідальності перед туристом. Один з таких випадків — наступ форс-мажорних обставин або подій, які туроператор (турагент) не міг передбачити. Введення карантину і обмеження авіасполучення через поширення пандемії коронавируса якраз і є форс-мажорною обставиною. Так що компенсація туристу не призначена. Звичайно, можна подавати в суд, але шансів виграти справу — мало.

Туроператори і авіакомпанії можуть отримати в Торгово-промисловій палаті України довідку про те, що коронавірус є форс-мажором і саме це завадило надати послугу. Кожен окремий туроператор повинен звертатися особисто для отримання такої довідки. Але і не туристу зневірятися не потрібно. Хоч через форс-мажор туроператор не зобов’язаний повертати ваші гроші, це не звільняє його від виконання своїх зобов’язань. Це означає, що в майбутньому, коли пройде карантин, туроператор повинен надати послугу в повному обсязі.

Що робити туристу?

Не витрачайте нерви і час і погоджуйтеся на перенесення поїздки. Причому ви можете вибрати іншу країну і, можливо, отримати тур на більш вигідних умовах. Адже тур фірмам, які вижили, потрібно буде залучати клієнтів. Багато туроператорів просять туристів не наполягати на ануляції туру з поверненням сплачених коштів і пропонують перебронювати тури на інший період на будь-який доступний для бронювання напрямок. В такому випадку грошові кошти за попередньою заявкою будуть в повному обсязі зараховані на нову.

Источник

Новости Украины