Роль національного вбрання для українців після 24 лютого 2022 року

Любов до всього українського та гордість за свою національну ідентичність. 80% громадян України пишаються своїм походженням та державою. У порівнянні з минулим роком, коли цифри сягали 34%, українці радикально змінили своє ставлення до Батьківщини. І тепер народну символіку цінують набагатор більше. 

Про це Відкритому розповіла соціологиня-аналіткиня, докторка соціологічних наук Надія Міхно.

Роль національного вбрання для українців після 24 лютого 2022 року

Надія Міхно

Після 24 лютого в Україні значно посилилося сприйняття важливості національних символів. Стосовно одягу, вже не перший рік на свята українці обирають вишиванки як елемент вираження своєї патріотичної позиції у повсякденні. Цей рух активізувався після 2014 року.

«Якщо ми говоримо про показники, у серпні 2021 року лише 34 % українців відчували гордість за свою країну за результатами досліджень соціологічної групи «Рейтинг». У квітні 2022 ця цифра зросла до 80%. Зараз маркери українськості це саме те, що нас відрізняє від ворога. Ще до початку війни ті ж самі вишиванки були популярними серед нас, ба більше їм віддавали шану світові модні дизайнери. Це для них маркер підтримки українців, солідарності, небайдужості», – пояснила докторка соціологічних наук Надія Міхно.

Вишиванка ще з давніх давен супроводжувала український народ і була для них символом нескореності й того, що вони є українцями. Сорочки, вишиті спеціальними символами, носили козаки-характерники (деякі зразки збереглись донині). Чумаки довіряли прання своєї сорочки лише одній єдиній дівчині. А воїни УПА носили з собою чорні вишиванки на випадок раптової смерті. Тисячі людей через ті вишиті сорочки страшенно страждали, гинули, терпіли голод.

Детальніше дивіться у відео.

Источник

Новости Украины