
Ілюстрація з відкритих джерел
У світі, де новини, алгоритми й фейки намагаються керувати людськими емоціями, медіаграмотність — це спосіб повернути контроль.
29 жовтня 2025 року відбудеться Національний тест з медіаграмотності. Про це повідомило Міністерство культури та стратегічних комунікацій України.
Ініціатива проводиться вже вчетверте, аби об’єднати українців довкола теми медіаграмотності та сприяти підвищенню стійкості суспільства до шкідливих інформаційних впливів.
Тест складається з 25 питань і 5 тематичних блоків, серед яких «Медіаграмотність та фактчекінг», «Медіа: достовірність та вплив інформації», «Штучний інтелект», «Соціальні мережі», «Онлайн безпека та протидія шахрайству».
Питання розроблені у форматі реалістичних ситуацій, наближених до щоденного життя українців, щоб кожен міг перевірити себе в умовах, подібних до реальних. Тест підійде як для вчителів, так і для учнів середніх та старших класів.
Цього року вперше блок про штучний інтелект винесено в окремий розділ, до того ж всі питання тесту проходять опрацювання провідними фактчекерами та експертами з медіаграмотності й протидії дезінформації, що гарантує високу якість, достовірність і точність завдань.
Пройти тест можна буде з 29 жовтня о 09:30 на сайті https://filter.mcsc.gov.ua/test2025/.
Доступ до тесту буде відкрито протягом 3 днів до 31 жовтня 23:59.
Правильні відповіді команда «Фільтру» оприлюднить протягом двох тижнів після тесту.
Учасники, які наберуть найбільшу кількість балів, зможуть взяти участь у розіграші 25 подарунків від партнерів проєкту — артпледів за мотивами робіт Марії Примаченко із серії «Звірі в Болотні» та павербанків. Переможців визначить рандомайзер.
Для участі в розіграші тест можна пройти лише один раз: повторні спроби не зараховуватимуться для участі в розіграші.
У 2024 році тест пройшла рекордна кількість українців: 236 237 учасників розпочали тест, 76 323 пройшли його повністю. У 2023 році 13 980 учасників завершили тест до кінця.
До слова, 24 жовтня розпочався Тиждень медіаграмотності 2025, що проходить у межах Глобального тижня медійної та інформаційної грамотності ЮНЕСКО.
Наталка МАРКІВ
