Автомобілі з механічною коробкою передач продовжують користуватися популярністю в Україні.
Такі автомобілі часто стають першим вибором для водіїв-початківців. Існує думка, що при експлуатації МКПП ручне гальмо не потрібне, так як досить залишити машину на передачі, щоб уникнути її кочення.
Однак чи так це насправді? Яка роль ручного гальма в цій ситуації?
Якщо в автомобілі є гальмо стоянки, його використання є обов’язковим, навіть якщо автомобіль припаркований на ідеально рівній дорозі, де він не може котитися. Однак паркування на передачі – звичайне явище, яким користується більшість водіїв.
Коли автомобіль буде включений на передачу, він буде захищений від крену за умови, що правильна передача підібрана в залежності від ухилу поверхні. Наприклад, при паркуванні на спуску найкраще включити задню передачу, а на підйомі – другу або третю.
Однак цього недостатньо: важливо також використовувати ручне гальмо. Не менш критично – частково повертати колеса, щоб у разі непередбаченого кочення машина опинилася на узбіччі, а не на проїжджій частині, розповів автомеханік в інтерв’ю ampercar.com.
Коли справа доходить до утримання автомобіля на місці за допомогою механічної коробки передач, особливо якщо не працює стоянкове гальмо, варто звернути увагу на потенційні проблеми.
В автомобілях з бензиновими двигунами потійна стоянка на передачі без використання ручного гальма може призвести до надмірного зносу ременя ГРМ, що спровокує його розтягнення.
Крім того, таке використання коробки створить на нього додаткове навантаження. Також необхідно враховувати, що коли водій заводить машину і починає поїздку, необхідно буде вжити додаткових заходів для запобігання різкого ривка.