Через річку Дунай між Україною та Румунією побудують міст

Проект, який планувався понад 10 років, вже на етапі погодження. Будівництво моста через річку Дунай між населені пункти Орлівка (Україна) та Ісакча (Румунія) може розпочатися у 2025 році.

Будівництво мосту Орлівка-Ісакча через річку Дунай має стати частиною великого південного транспортного коридору та з'єднати Україну з Європейським союзом через Румунію.

Проект South Gate to Europe розроблявся в Україні ще понад 10 років тому. Окрім будівництва автодорожнього прикордонного мосту через річку Дунай передбачалося прокладання залізничної колії сполученням Ізмаїл-Рені та розширення автодорожніх колій. Це мало стати найкоротшим шляхом як між Україною та Болгарією, так і на всьому коридорі між Балтикою та Чорним морем.

Будівництво мосту мало з'єднати транспортним коридором не лише Україну, Румунію та Болгарію, а й відкрити коридор сполучення з Туреччиною та іншими країнами ЄС.

Нещодавно у ЗМІ з'явилася інформація, що українські урядовці разом із зовнішніми партнерами повернулися до ідеї розвитку південного транспортного коридору. Зазначається, що найближчими роками буде збудовано не лише залізничне полотно (реалізуватиме "Укрзалізниця") за Європейськими стандартами, але можливі ремонт та розширення автодороги Одеса-Рені. Також у рамках розвитку південного транспортного коридору обговорюється і будівництво паралельного автобану Одеса-Рені, який буде набагато коротшим за існуючу трасу і має розвантажити транспортний потік. Довжина мосту через Дунай в районі населених пунктів Орлівка-Ісакча може становити близько 800 м з підходами до 12 км.

Джерела повідомляють, що споруда може стати повною копією вже збудованого мосту "Нова Європа", більш відомого як міст Відін-Калафат.

Так, за інформацією джерел в уряді, з 2025 року буде затверджено національний проект щодо створення південного сухопутного коридору з Європою через Румунію. Начебто вже навіть створено міжнародний фінансовий конклав з фінансування та контролю за реалізацією, який включатиме групи компаній Vanguard, BlackRock, EBRD, ADIA(UAE) та інших приватних інвесторів.

Між урядами України та Румунії розпочалася конкретна робота щодо реалізації проекту. Посол Румунії в Україні підтвердив, що вже ухвалено рішення про будівництво мосту і наразі очікуються результати техніко-економічного обґрунтування.

Джерело

Новости Украины