Фото: t.me/ermaka2022
Керівник Офісу президента України Андрій Єрмак закликав Європу припинити “стогнати” та заблокувати російський “тіньовий флот” у Балтійському морі.
— Санкції США в січні 25 року закрили багато нафтових танкерів тіньового флоту з тихоокеанських портів Росії. Час для Європи активізуватись і закрити тіньовий флот на Балтиці. Вам для цього не потрібні США. Перестань стогнати й зроби це, — написав він в X (колишній Twitter).
Повідомлення Єрмака — це коментар до статті Guardian про те, що США наклали вето на пропозицію Канади в G7 щодо боротьби з тіньовим флотом нафтових танкерів Росії. США наполягають на видаленні згадок про санкції та війну Росії в Україні з проєкту заяви.
У своєму телеграм-каналі Єрмак опублікував більш м’яку версію заклику до Європи.
— Санкції США в січні 2025 року зупинили багато можливостей «танкерного флоту». Ці танкери виходили з російських тихоокеанських портів. Час Європі взяти ініціативу і заблокувати «танкерний флот» у Балтійському морі, — сказано в ній.
Згідно з матеріалом Guardian, США також відхилили пропозицію створити спеціальну групу, яка займатиметься боротьбою з так званим «тіньовим флотом» нафтових танкерів Росії. Канада, яка зараз головує у Великій сімці, запропонувала цей захід перед зустріччю міністрів закордонних справ G7 у Квебеку цього тижня.
«Тіньовий флот» — це застарілі нафтові танкери, які Росія використовує, щоб обійти західні економічні санкції, накладені після того, як вона почала повномасштабне військове вторгнення в Україну.
Наразі європейські країни обговорюють плани, які дозволять їм унеможливити використання Росією танкерів для експорту нафти в Балтійському морі. Пропозиції включають використання міжнародного права, щоб дозволити взяти під контроль судна з екологічних або піратських причин.
Згідно з міжнародним розслідуванням, європейські та американські судновласники продали щонайменше 230 застарілих танкерів «тіньовому флоту», який використовує Росія, щоб уникнути західних санкцій на експорт нафти.
Західні уряди кажуть, що кораблі тіньового флоту використовуються для перевезення російської нафти, ведення шпигунської діяльності на користь Москви та картування, а іноді й знищення життєво важливої підводної інфраструктури, такої як кабелі.
Команда, яка працювала з Київською школою економіки (KSE), чиї дослідники вважають, що тіньовий флот транспортує близько 70% усього експорту російської нафти, проаналізувала сотні морських вантажів і записів про реєстрацію суден.
Окремим танкерам заборонено в’їжджати в порти ЄС, якщо буде виявлено, що вони перевозять російську нафту або беруть участь у «небезпечній практиці судноплавства». Близько 70 потрапили під санкції з боку ЄС, за повідомленнями, ще проти 74 обмеження будуть застосовані.
Однак немає повідомлень про плани запровадити конкретні заходи, які забороняють продаж суден тіньовому флоту, частково через опір держав-членів із важливими секторами судноплавства, таких як Греція, Кіпр і Мальта.
US sanctions in Jan ‘25 shut down many shadow fleet oil tankers out of Russia’s Pacific ports. Time for Europe to step up and shut down the shadow fleet in the Baltic. You don’t need the US for that. Stop moaning and do it. https://t.co/ZvLN65OAEK
— Andriy Yermak (@AndriyYermak) March 10, 2025
8 січня у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт щодо заборони транзиту російської нафти. 24 січня Єрмак назвав зниження цін на російську нафту шляхом глобальної безпеки.
Джерело