Багато водіїв, пересідаючи з автомобіля з механічною коробкою передач на авто з автоматичною КПП, використовують звичні прийоми керування трансмісією. Портал mmr.net.ua виділив 7 небезпечних навичок, які можуть істотно скоротити ресурс автоматичної коробки передач.
Перша помилка – переведення коробки передач у нейтральне положення (N) під час руху. Ці дії можуть серйозно пошкодити трансмісію, оскільки масляний насос АКПП також вимикається і тиск масла падає прямо під час руху автомобіля, що негативно впливає на довговічність деталей АКПП.
Другою поширеною помилковою дією є неправильне буксирування, коли водії встановлюють коробку передач у нейтральне положення, вимикають двигун та буксують автомобіль.
У такій ситуації масляний насос трансмісії також перестає створювати необхідний тиск у системі, що може прискорити необхідність ремонту АКПП.
Найкраще залишити двигун працюючим та проводити буксирування на швидкості, що не перевищує 30 км/год, на відстань не більше 30 кілометрів. Однак найкращим варіантом буде транспортування автомобіля в сервіс за допомогою евакуатора.
Третьою небезпечною звичкою є паркування під нахилом. У такому положенні масло в трансмісії може стікати в протилежний бік від насоса, і при наступному запуску двигуна в АКПП може не надійти достатня кількість трансмісійної рідини, особливо при низьких температурах, коли мастило стає густішим.
Четвертою помилкою є спроба водія переключити коробку в нейтральне положення на ходу, коли селектор помилково переводиться в режим паркування (P).
При таких діях фіксатор положення P може пошкодитися, а стружка, що утворюється в результаті цього, може потрапити всередину коробки і призвести до виходу з ладу АКПП.
До списку помилок, що прискорюють зношування автоматичної коробки передач, також входять тривала пробуксовка, наприклад, у снігу, бруді або піску, буксирування важкого причепа або іншого транспортного засобу, а також агресивне водіння з перемиканням АКПП в ручний режим та дрифтом.