Як жителям окупованого Мелітополя оформити українські документи — інструкція

Как жителям оккупированного Мелитополя оформить украинские документы - инструкция

Проблема з документами — одна з найпоширеніших, з якими зіткнулися жителі Мелітополя після окупації міста.

Держава Україна не визнає жодних документів, які видають окупанти на тимчасово захоплених територіях.

Але за останні вісім років, з моменту анексії Криму та окупації Донбасу, було розроблено механізм легалізації громадян, які з різних причин не бажали залишати окуповані території.

З початком повномасштабного вторгнення до таких випадків, коли людина сама обирала шлях, як їй діяти і де залишатися, додалися тисячі випадків, коли українці взагалі втратили можливість впливати на ситуацію.

Наприклад, з окупованого Мелітополя люди не можуть виїхати з різних причин. Це і відсутність коштів, і літні родичі, і стан здоров'я.

Життя не стоїть на місці і мелітопольці все частіше стикаються з відсутністю можливості отримати необхідні їм українські документи.

"На сьогодні єдиний законний спосіб отримати українські документи про смерть, народження, одруження або розлучення — це суд", — пояснює юрист громадської організації "Донбас SOS" Наталія Юрлова.

Організація займається допомогою українцям з легалізацією документів з 2014 року і відстежує, як змінюється законодавча база у вирішенні багатьох проблем вимушених переселенців.

"Те, що держава не контролює певні території, не означає, що певні факти там не відбуваються. Тобто люди продовжують народжуватися, одружуватися і вмирати. І зараз питання, як підтвердити документ, отриманий на окупованій території, виникає все частіше. Але поки що це не просто. Навіть просто внести до реєстру дані, що людина народилася, або померла, можливо тільки через звернення до суду", — пояснює юрист.

Які документи потрібні, щоб звернутися до суду щодо встановлення факту народження

Заява про встановлення факту народження;
Копії доказів, що підтверджують факт народження (медичні довідки та/або свідоцтво про народження дитини, видане так званими органами на тимчасово окупованих територіях);
Копії паспорта та реєстраційний номер облікової картки платника податків заявника;
Копії паспорта/паспортів батьків;
Копія свідоцтва про шлюб (за наявності);
Копії документів, які підтверджують родинні зв'язки заявника з дитиною (якщо батьківство заявника не вказано в паперах, виданих незаконними органами);
Інші докази факту народження за наявності (фото, пояснення свідків).

Які документи необхідні, щоб звернутися до суду щодо встановлення факту смерті

Заява про встановлення факту смерті;
Копії доказів, що підтверджують факт смерті (медичні довідки та/або свідоцтво про смерть, видане незаконними органами);
Копії паспорта та реєстраційний номер облікової картки платника податків заявника;
Копії документів, що підтверджують родинні зв'язки заявника з померлим (якщо заява подається членами сім'ї), або копії документів, які підтверджують те, що встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов'язки чи законні інтереси, наприклад копія заповіту;
Інші докази факту смерті (фото, пояснення свідків тощо).
Порядок дій, незалежно від того, який саме документ вам треба отримати, однаковий:

Крок перший: готуєте заяву до суду та збираєте необхідні документи

Крок другий: чекаєте на рішення суду.
Крок третій: забираєте рішення суду і звертаєтеся у відділ реєстрації актів цивільного стану — того, який ви вказали в судовій заяві, і отримуєте там документ.
Що важливо знати

Верховна Рада скасувала необхідність позивачам сплачувати судовий збір під час розгляду справ про відновлення документів.

Усі ці справи мають розглядатися судами невідкладно, за спрощеною процедурою.

Джерело

Новости Украины