У мережі показали дуже рідкісні кадри, присвячені українському автопрому. Справа в тому, що раніше на території України виготовлялося чимало мотоциклів, легкових та вантажних автомобілів. Зараз йтиметься про перший екземпляр легендарної Таврії.
В Україні хетчбек ЗАЗ-1102 “Таврія” давно став культовим. Спочатку модель була певним ноу-хау, а згодом перетворилася на найдоступніше авто на українському ринку.
За даними AMPERCAR.com, цей автомобіль вироблявся на Запорізькому автозаводі з 1988 по 1997 рік. Але перші прототипи цієї моделі з’явилися на світ ще у 70-х роках.
Загалом, автомобіль був практично готовий у 1978-1979 роках, хоча й ще проводилось фінальне доведення вузлів та агрегатів, у 1979 році навіть був надрукований барвистий рекламний буклет про новий автомобіль — ЗАЗ-1102 (фото якого спливли в мережі лише нещодавно)
Примітно й те, що в той час у моделі так і не з’явилося власного імені, тільки індекс — 1102.
Передня панель 1102 суттєво відрізнялася, від тієї, що пізніше піде в серію майже десятиліттям пізніше.
Підкапотний простір виглядав майже закінченим
Але в серію машину пускати тоді ніхто й не збирався, пише ampercar.com. На це багато в чому вплинув традиційний тиск Мінавтопрому, який як завжди бачив у пріоритет тільки у ВАЗі + війна в Афганістані, що почалася, зробили свою чорну справу.
Адже “завдяки” плановій економіці ми втратили свого часу дуже багато цікавих та життєздатних машин. Ну а ЗАЗ-1102 так і залишився в історії одним із готових до серії прототипів, які її так і не побачили. А запуск у серію нової родини машин, тоді відклали до 1985 року.
Інженери не втрачали ентузіазму та продовжили вдосконалення конструкції майбутнього автомобіля В-класу, ща мав замінити давно і безнадійно застарілого “Запорожця”. У результаті остаточний варіант машини на ім’я – “Таврія”, побачив серію лише в 1987 році.
Читайте також: В мережіі показали маловідомий мінівен ЗАЗ «Таврія»
За словами експертів, головними перевагами першого покоління «Таврій» були невисока ціна, надійна підвіска та помірне споживання бензину. Крім того, автомобіль був стійкий до корозії та мав якісне електроустаткування.