Як оформити резюме, на яких роботодавців звертати увагу та чи потрібен супровідний лист. Розповідають спеціалісти

За інформацією: Суспільне Чернігів.

ФОТО: Gattyimages

Як правильно оформити резюме, на яких роботодавців звертати увагу, чи потрібен супровідний лист та що вдягнути на співбесіду. Про це та інше у передачі "Полудень" на Українському Радіо "Чернігівська хвиля" розповіли керівник чернігівського департаменту продажів rоbоta.ua Давід Пограрян та керівниця команди продажів Анна Ліплянська.

Керівник чернігівського департаменту продажів robota.ua Давід Пограрян та керівниця команди продажів Анна Ліплянська. ФОТО: Суспільне Чернігів

Далі з їх слів.

На яких роботодавців звертати увагу

Пошук роботи завжди актуальний, каже Давід Пограрян.

"Якщо ви вже визначились у якій сфері хотіли б працювати, яку професію освоїти або просто перебуваєте в активному пошуку, то ми б зі своєї сторони радили користуватися спеціалізованими ресурсами для пошуку роботи. Саме в такий спосіб ви зможете переглянути інформацію про компанію, умови, вимоги роботи та обов’язки на даній посаді. Таким чином ви обираєте вже серед перевірених роботодавців".

Основні правила оформлення резюме

Загалом на ресурсах з пошуку роботи є можливість користуватися конструктором резюме. Це онлайн-конструктор, в якому зашиті певні пункти, які потрібно пройти кандидату для того, щоб роботодавець вже розумів, який у людини досвід, чим вона займається і загалом це структурує розповідь про себе.

"Якщо ми кажемо про заповнення резюме, то варто приділити цьому час. Після того, як ви подались на вакансію ви не просто залишаєте історію про себе, а ще і потрібно активно займатися пошуком роботи. Тобто відповідати на вакансії, які є на ресурсі, подавати супровідні листи до своїх вакансій", каже Пограрян.

Як оформити резюме. ФОТО: Gattyimages

Структура резюме

Перше, що ви вказуєте – загальна інформація про себе: де ви навчалися, свій досвід роботи. Це основа резюме, говорить Анна Ліплянська. Все інше вказується для того, щоб роботодавець перед співбесідою міг більше з вами ознайомитися. Певний порядок є в конструкторі, також можна подивитися в Інтернеті всі ці етапи.

Якщо ви вказуєте про свій досвід роботи, то роботодавець може опиратися на нього, щоб ставити вам влучні питання на співбесіді. Також, потрібно вказувати досвід роботи, який не стосується саме цієї посади, це зекономить час на співбесіді.

Давід Пограрян каже, якщо брати статистику від роботодавців, то вони зацікавлені у максимально заповненому резюме. І в першу чергу обробляються резюме, які заповнені на 85-100%.

"Для мене, як для роботодавця також важливо, щоб в резюме було вказано навіть хобі. Людина витрачає більшість свого часу на роботу і важливо створити умови, щоб людині хотілося приходити на цю роботу. Не тільки повинна бути рутина, але треба трохи відпочити, порефлексувати і знову ставати до роботи".

Також, спеціалісти додають, що важливо додати в резюме інформацію про свої навички. До них відносять:

  • Hard skills – відносяться іноземні мови, сертифікати, тобто все те, що можна перевірити. Також сюди відносять професійні вміння. Наприклад, якщо це будівництво, то сюди відноситься робота зі специфічними інструментами, матеріалами, якщо це медицина – то це мають бути навички медичного діагностування, лікування, догляд за хворими. Тобто ці навички можуть бути отримані через навчання та професійний досвід.
  • Soft skills – це навички особистої якості: навички у спілкуванні, особистісних стосунках, креативності. Вони важливі для успішної роботи та спілкування з іншими людьми.

"Це комунікаційні навички. По-перше, коли людина має здатність ефективно спілкуватися, вона слухає, розуміє, вміє вести переговори. Також це здатність працювати в команді", каже Анна Ліплянська.

Супровідний лист. ФОТО: Gattyimages

Чи обов’язковий супровідний лист

Давид Пограрян каже, супровідний лист є важливою складовою при подачі резюме на вакансію.

"Коли ви обираєте певну компанію серед сотні інших і хочете працювати саме там, то я раджу дослідити цю компанію, дізнатися, чим вона займається, її місію та принципи. І з цього вже можна почати писати супровідний лист".

Чи варто додавати фото

Так, це дійсно важливо. Це буде виокремлювати вас серед інших кандидатів і важливо, що ви запам’ятаєтесь, говорить Ліплянська.

Щодо самого фото, то не варто додавати фотографію з паспорта, щоб вона не була занадто офіційною. Це звісно повинна бути фотографія ділового стилю, вона може бути по пояс, можете посміхатися або бути собою.

Не потрібно додавати фото з третіми особами, з вечірок.

Про що не потрібно писати в резюме

За словами Ліплянської, в першу чергу потрібно розділяти життєве та професійне. Наприклад, якщо хобі це частина життя, то те чим ви займаєтесь в особистий час не варто розповідати при першому знайомстві чи резюме.

В супровідному листі теж не варто переходити на особисті історії. Максимум ви можете сказати, як ви ставитесь до компанії.

Пограрян додає, що в резюме не потрібно брехати, краще заглибитись в одну тему.

"Почитати, подивитись і потім в супровідному листі ви зможете це вказати, що практичного досвіду у вас немає, але вже є досить високий рівень теоретичного досвіду і у вас велике бажання працювати у цій сфері. Для кожного роботодавця дуже важливо бачити, що робітник амбітний і хоче розвиватися".

Підготовка до співбесіди. ФОТО: Gattyimages

Як готуватися до співбесіди

По-перше, слід більше дізнатися про компанію, каже Пограрян. Місія компанії відповідає на питання "Що ми робимо" та "Для чого ми це робимо". Візія – це бачення майбутнього "Де та ким ми хочемо бути", цінності компанії – це основні переконання і стандарти "Як ми це робимо".

Також при підготовці, окрім історії компанії, слід підготуватися до того, що ви будете розповідати про себе, свій досвід роботи, про себе, як про особистість, чому пішли з попереднього місця роботи, чого ви там навчились, опишіть свої плани на майбутнє, розкажіть про робочі кейси, говорить Анна Ліплянська.

Як правильно вдягнутися на співбесіду

Одягу потрібно приділити час. Це мають бути більш спокійні кольори: сірий, блакитний або пастельний, каже Ліплянська.

Як себе поводити під час співбесіди

За словами спеціалістів, краще прийти за 10-15 хвилин. Якщо ви прийшли раніше, можете зателефонувати роботодавцю, що ви вже на місці, але готові зачекати.

"Загалом, щоб опанувати своє хвилювання ви повинні зрозуміти, що відбувається діалог. Тобто ви не прийшли відповідати чітко на поставлені питання і мовчати, ви перебуваєте у процесі й також обираєте роботодавця, як і він вас" рекомендує Давид Пограрян.

Також він каже: намагайтесь дивитися на всіх учасників співбесіди. Будьте щирими, в міру стриманими та чітко відповідайте на питання.

"Не варто вносити фактори, які можуть відволікати під час співбесіди, наприклад, клацати ручку, стукати кулаками по столу, жувати жуйку".

Як сказати про зарплату

Краще вказати діапазон від мінімуму до максимуму. Скажіть, чому саме для вас це мінімум. Додатково можете сказати, яку суму ви отримували на минулому місці роботи, та чи влаштовувало це вас.

Що криється за фразою: "Ми вам зателефонуємо"

Пограрян говорить, що це базова фраза, при якій роботодавець бере час на роздуми.

"Не варто критично ставитися до цих слів і перейматися, тому що для вас це також час зважити всі за та проти цієї компанії. Варто звернути увагу на те, коли роботодавець зразу дає вам позитивну відповідь і приймає на роботу. Він робить вам емоційне захоплення та не дає ні хвилини на роздуми"

Роботодавці обов’язково мають дати зворотний зв'язок позитивний він чи ні. Через скільки він має бути залежить від навантажень компанії.

Новости Украины