Як працювали заклади в Чернігові у перший день карантину

Починаючи з 17 березня в обласному центрі були введені додаткові профілактичні заходи, які мають на меті уберегти містян від поширення «китайського» вірусу. Відповідно до розпорядження міського голови відвідувачів продовжують обслуговувати продуктові магазини, аптеки та АЗС. Заклади громадського харчування ж мають продавати свою продукцію на виніс. Все інше – на період карантину має бути зачинене.

В день, коли обмеження мали вступити у силу, ми вирішили перевірити наскільки чітко підприємці слідують правилам. Та чи й справді вони зачинили свої двері для громадян. Для цього ми пройшлися розпочали свій маршрут вулицею Шевченка, від Красного мосту, та через Національний університет «Чернігівська політехніка», по вулиці Рокоссовського, до ринку «Нива».

«Вибачте, сьогодні не обслуговуємо»

Перше, що одразу впало в око – 17 березня перестали працювати далеко не всі, хто б мав це зробити. Переважно, не дослухалися до розпорядження місцевої влади власники дрібних магазинів. На запитання, коли вони планують припинити роботу та чи чули про розпорядження відповідно до якого діяльність торговельних закладів має бути заборонена, як мінімум, до 3 квітня, продавці лише знизували плечима та давали, практично одну й ту саму, відповідь: «Ми не знаємо, що чекає на нас завтра. Сьогодні ми ще працюємо але чекаємо на вказівки від керівництва».

Більшість із них зазначили, що емоційний стан у якому вони перебувають можна охарактеризувати лише одним словом – розгубленість. Адже така тривала вимушена відпустка не може не позначитися не тільки на їхній заробітній платі, а й на фінансовому становищі магазину. Дехто припускав, що після закінчення карантину, до роботи їм повернутися вже не доведеться…

Найбільш слухняно дотрималися нових вимог великі торгівельні мережі,де продавалися господарчі товари,спортивні зали та фітнес-центри, салони краси та перукарні. Двері лише одного місця, де можна було б зробити макіяж або стрижку, були відчинені. Але вже з порогу працівниця повідомила: «Вибачте, ми сьогодні нікого не обслуговуємо – у нас карантин». А на запитання чому ж тоді двері їх закладу досі відчинені, відповіла: «Треба завершити усі паперові справи та підготувати приміщення до тривалої відсутності людей».

Досить цікава ситуація склалася з сервісними центрами різних мобільних операторів. Так, на вході до відділення lifecell, висіла табличка на якій зазначалося, що мережа обслуговування закривається на необмежений час та адреси інтернет-ресурсів за допомогою яких можна поповнити свій рахунок на телефоні. Натомість, відділення Vodafone продовжувало працювати, що правда, на дверях було повідомлення – у приміщенні можуть знаходитися не більше двох клієнтів.

Схожа ситуація склалася і з банківськими та поштовими відділеннями. Туди могла потрапити лише обмежена кількість громадян. Як правило, не більше п’яти клієнтів одночасно. Через це, біля окремих відділень виникли чималенькі черги.

Усі магазини торговельної мережі «Аврора» були зачинені, а ось крамниці, що продають косметику та інші подібні товари, працювали, як і раніше. Виявилося, що розпорядження на них не розповсюджується, адже фактично, у них продається і товар, який можна віднести до лікувальних засобів.

– Кажуть, що карантин триватиме до 3 квітня, – поділилася своїми побоюваннями, одна з продавчинь, магазин якої на момент заборони ще продовжував працювати. – Пару тижнів ми якось переб’ємося без роботи. Але ж немає ніякої гарантії, що він не буде продовжений. Навіть оплатити комуналку тоді буде проблематично. А треба ж якось жити.

«Працюємо виключно на самовиніс»

Такі надписи можна було зустріти на багатьох закладах громадського харчування. За умовами розпорядження всі вони мали припинити роботу до завершення дії карантину. Паби, кав’ярні, ресторани, піцерії – тобто, усі місця, де люди могли збиратися у великій кількості для того аби попоїсти та випити. Обмеження не стосувалося лише тих місць, де можна замовити їжу з собою. І саме такою можливістю скористалися більшість подібних закладів, які можна було зустріти по обраному нами маршруту.

Кав’ярні продавали гарячі напої лише, так би мовити, з вікон. Піццу, суші, бургери та іншу продукцію фаст-фуду можна було замовити і забрати з собою прямо на місці або зателефонувати за номером телефону та оформити доставку додому.

У закладах громадського харчування, всередині яких можна було споживати їжу, або ж перекрили доступ до спеціальних залів, або ж просто прибрали столики та стільці.

Втім, працівники закладів поділилися – працюватимуть в такому режимі, аж до закінчення обмежувальних заходів. Втім, морально готуються до того, що вразі погіршення ситуації їм доведеться припинити і таку діяльність. В одному із закладів, де продають суші, розповіли, що вразі чого, готові працювати за закритими дверима, але продовжать виготовляти продукцію виключно на замовлення клієнтів, які звертатимуться до них за телефоном. Адже, служба доставки, скоріш за все працюватиме за будь-яких умов.

еженедельник "Семь дней"

Источник