На полицях автомагазинів можна зустріти моторні оливи із особливо високою в’язкістю. Наприклад, 10W50 чи 20W60. Їх ще називають «спортивними» та рекомендують для потужних авто.
Ці оливи відрізняються чудовими захисними властивостями, але в двигун звичайного автомобіля їх краще не заливати.
Для виробництва «гоночних» олив застосовують технології PAO та ESTER – найпрогресивніші на сьогоднішній день. Результати низки досліджень продемонстрували, що міцність масляної плівки на розрив при навантаженні становить у таких продуктів 22 000 кг/см2 проти 900 кг/см2 у простої мінералки. Різниця – величезна. Тобто захищають вони силовий агрегат набагато краще.
Ще одна перевага – охолодження. «Спортивний» лубрикант поглинає більше тепла від деталей двигуна, ніж, скажімо, напівсинтетика. В результаті така олива витримує і 320 градусів, тоді як мінеральні склади втрачають свої властивості при 250 градусах.
На перший погляд самі плюси. Однак, ресурс «спортивних» олив дуже низький. Вони точно не витримають міжсервісний інтервал у традиційні вже 15 000 км пробігу. Замінювати їх доведеться на 5000 км. Тому, якщо ви не любитель поганяти, краще заливайти звичайне 5W30 і буде вам щастя.