Пенсіонери-переселенці, взяті на облік до 24 лютого 2022 року, які проживають в окупованому Мелітополі, мають пройти ідентифікацію до 31 березня.
Для таких людей передбачена перевірка за допомогою відеозв'язку. Відеоідентифікація — це один зі способів перевірки, який було запроваджено для пенсіонерів, що не можуть особисто прийти до Ощадбанку або до органу Пенсійного фонду. Що чекає на жителів ТОТ після проходження відеоідентифікації, розповіла юристка ГО "Донбас SOS" Наталія Юрлова.
"Зокрема, цей спосіб було запроваджено, щоб ідентифікувати пенсіонерів, які перебувають на окупованих територіях. Ідентифікація потрібна для того, щоб держава переконалася, що виплату отримує саме та людина, якій вона призначена", — зазначила Юрлова.
Крім відеоідентифікації є інші способи проходження перевірки:
- — особисто звернутися до відділення Ощадбанку або будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду, або до дипломатичної установи (якщо людина перебуває за кордоном);
- — дистанційно — за допомогою Дія.Підпис (авторизуватися на Порталі Електронних послуг ПФУ).
Юристка нагадала, що пенсіонерам-ВПО, які були взяті на облік до повномасштабного вторгнення і отримують пенсію через Ощадбанк, ідентифікацію потрібно пройти до 31 березня 2024 року. А заявку на відеоідентифікацію потрібно подати через Портал ПФУ не пізніше 15 березня, щоб співробітники ПФ встигли її обробити. Якщо у пенсіонера дійсна довідка про взяття на облік ВПО і він пройшов ідентифікацію до 31 березня — виплати продовжують нараховувати. Їхати на підконтрольну територію не потрібно.
"На жаль, ми маємо розуміти, що ідентифікація віддалено була запропонована державою нещодавно і, звісно, можуть бути проблеми через навантаження та обсяг інформації, яку потрібно опрацювати. Про це нам надходять звернення на Гарячу лінію: "не вдається подати заявку", "обірвався зв'язок", "ПФ не надіслав на пошту результату ідентифікації" та багато інших запитань і проблем", — розповіла юристка.
Якщо ви помітили, що з моменту подачі заявки на відеоідентифікацію до отримання результату, були виявлені проблеми, Наталя радить зафіксувати цей факт. Необхідно написати лист-звернення до ПФУ через особистий кабінет і вказати, які проблеми були виявлені під час проходження ідентифікації.
Пенсійний фонд України має бачити на практиці, яких припускаються помилок, щоб їх опрацювати та не допускати надалі. Для жителів окупованих територій, які отримували пенсії через Укрпошту, інший порядок та інше нормативне регулювання. Вони також подають заявку на відеоідентифікацію, але для відновлення виплат. Потім проходити ідентифікацію кожні 6 місяців їм не потрібно.
"Таким пенсіонерам після ідентифікації без проблем відновлюють виплати, заборгованість також виплачують. Але є нюанс — оформлення банківського рахунку. Не всі банки готові відкривати рахунок дистанційно, якщо людина перебуває на ТОТ. Іноді банк просить біометричний документ, якого в літньої людини може не бути", — зазначила правозахисниця.
Із детальною інфографікою про процедуру ідентифікації можна ознайомитися за посиланням.