Фото: "Спрага" / Facebook | Ранні радянські електрички курсували навіть у 80-х роках XX століття
Київську залізницю почали електрифікувати у 50-х роках минулого століття, і на той момент йшлося лише про постійний струм та приміські електрички. До того, як паротяги та теплотяги були замінені, поїздка на 20 кілометрів могла займати півдня.
Related video
У мережі з’явились історичні знімки київської залізниці 50-х років. Відповідними фото та цікавими фактами про історію столичного вокзалу поділились 17 вересня у спільноті «Спрага».
У публікації йдеться, що у 50-х роках минулого століття до Києва прийшла електрифікація. На той момент — лише у вигляді постійного струму та приміських електричок. Вантажний та пасажирський залізничний рух здійснювався за допомогою паротягів та теплотягів.
Фото: "Спрага" / Facebook Фото: "Спрага" / Facebook
«Це був унікальний час. Ще довкола царство паротягів, але вже з’явилася контактна мережа для електричок», — підкреслили історики.
Вони розповіли, що ранні радянські електрички попри «незграбність» ходили на Донецькій дорозі навіть у 80-х роках.
«Ви не уявляєте, що в ті роки означала електрифікація залізниці та введення перших регулярних приміських електричок. Важкодоступні раніше райони області досягалися значно швидше, і не потрібно було більше ніяких паротягів, старих допотопних вагонів, диму та кіптяви», — зазначили у спільноті.
Фото: "Спрага" / Facebook Фото: "Спрага" / Facebook
На початку 50-х років поїздка з Києва до міста Боярка, тобто на 20 кілометрів, займала майже півдня. Вже за кілька років семафори та старі пасажирські вагони зникли, а вокзал — помітно змінився.
У 60-х роках до столиці прийшла електрифікація вже змінним струмом. Тоді були електрифіковані магістральні та інші лінії, зокрема, Москва-Київ-Козятин-Здолбунів-Львів та Фастів-Знам’янка-П’ятихатки.
Фото: "Спрага" / Facebook Фото: "Спрага" / Facebook Фото: "Спрага" / Facebook
У Києві з’явились магістральні пасажирські та вантажні електротяги вітчизняного та чехословацького виробництва, а вже до кінця 60-х років лінію Москва-Київ-Львів повністю перевели на електричну тягу. Також почали електрифікувати приміські ділянки Київ-Тетерів та Київ-Яготин. Там вантажний і пасажирський рух здійснювався за допомогою теплотягів до 90-х років.
«У ті роки став знаменитим начальник Південно-Західної дороги Петро Федорович Кривоніс (1910-1980). Саме завдяки цій людині наша київська Південно-Західна дорога була одна з найпередовіших у всьому СРСР, і одна з перших отримувала найновішу техніку», — додали у «Спрага».
Фото: "Спрага" / Facebook Фото: "Спрага" / Facebook
Нагадаємо, під час розкопок на археологічній ділянці Каба в Мексиці дослідники виявили залишки раніше невідомого палацу. Він особливо примітний неймовірною схожістю з руїнами мая, виявленими у Гватемалі.
На території японської стоянки просто у чагарниках виявили історичний скарб. Археологи дістали з ґрунту залізні мечі, наконечники стріл, реліквії, бурштинові прикраси та глиняний посуд.