Позиція будь-якого сайту у видачі браузерів безпосередньо залежить від особливостей його ранжирування. Отже, корисно знати, що та як оцінюють пошукові роботи при аналізі ресурсів.
У даній статті автори та експерти команди ProInternet представили короткий опис найвагоміших аспектів, на які слід звернути увагу.
Що таке ранжування?
Перш ніж аналізувати ключові аспекти ранжирування, має сенс розібратися, що воно собою являє та чому є важливим. По суті, це сортування веб-сторінок пошуковими роботами Google. Чим точніше сайт відповідає запиту, тим вище буде його положення в добірці, яка під нього сформується. При цьому, портали зі скопійованим контентом, а також нецільові сторінки відсіваються або відсуваються «на задвірки» результатів, які будуть показуватися на той чи інший запит.
Виходить, що релевантність сторінки дозволяє їй потрапити у видачу пошуковика, а за її позицію відповідатимуть фактори ранжирування. Сучасні експерти намагаються оперативно стежити за змінами в алгоритмах роботи пошукових систем, щоб бути в курсі всього, що впливає на підвищення або зниження рейтингу веб-ресурсів.
Однією з важливих сучасних тенденцій ранжирування вважається відхід роботів від формальної оцінки релевантності та перехід на аналіз практичної (інформаційної) цінності сайту. Простіше кажучи, чим корисніше контент на сторінці, чим свіжіше й актуальніше її інформація, тим краще буде вона ранжуватися і, відповідно, тим вище буде її позиція в пошуковій видачі Гугла.
Ранжуванням визначаються наступні властивості сайту:
- Авторитетність.
- Практична цінність.
- Корисність.
Зверніть увагу на статтю: Де знайти актуальні промокоди для онлайн казино.
Найважливіші фактори ранжування ресурсів
Існує величезна кількість факторів, за якими аналізуються сторінки. Експерти умовно поділяють їх на 7 класів:
- Доменні та хостингові.
- Технічний.
- Посилальний.
- Поведінкові.
- Комерційні.
- Текстові.
- Соціальні.
Не всі вони однаково значущі для пошукових алгоритмів, але стверджувати, що той чи інший фактор можна повністю ігнорувати, невірно.
Серед основних хостингових і доменних аспектів можна назвати вік, назву і репутацію домену, а також число сторінок, які індексуються. Наприклад, архівні чи системні сторінки потрібно виключити з видачі, виставивши відповідні налаштування в «robots.txt».
На окрему увагу заслуговує доменна зона. Найвище у видачі опиняються портали з національним доменом верхнього рівня. Тобто, в Україні найкраще ранжуються сайти «.ua», в Німеччині – «.de», в Литві – «.lt» і так далі.
До технічних параметрів відноситься швидкість завантаження сторінки, частота серверних помилок, число перенаправлень і швидкість завантаження. Для адекватного ранжирування потрібно, щоб портал завантажувався не довше 3 секунд, ідеально, коли на це йде від 1 до 2 секунд. Якщо на ресурсі багато «важких» візуальних даних (картинок, відео, аудіо), це його сповільнить. Добре, якщо кожне зображення на сайті «важить» не більше 100 КБ.
Ранжуються тільки веб-ресурси, які обмінюються даними через захищені з’єднання HTTPS. Для цього потрібно мати сертифікат SSL. Не менш важливий аспект, на який звертають увагу пошукові роботи – наявність оптимізованої, адекватно працюючої мобільної версії порталу. Ще кілька років тому це був другорядний момент, але сьогодні сайти, які незручно (або неможливо) переглянути з телефону, виявляються в самому низу пошукової видачі Google.
Серед факторів, пов’язаних із посиланнями, варто виділити такі, як прогрес нарощування посилальної маси, авторитетність лінків, а також кількість вхідних і вихідних посилань. Добре, коли на сторінці є лінк на портал із позитивною репутацією. Останнім часом пошуковики звертають особливу увагу на те, щоб посилання були тематичними. Наприклад, якщо ресурс присвячений азартним іграм, він не повинен містити лінки на інтернет-магазини нижньої білизни або продуктів харчування.
Поведінкові аспекти – це час перебування відвідувачів на веб-ресурсі, кількість переходів на сайт через пошук за назвою компанії або її ресурсу, а також число відмов. Якщо їх багато, позиція сайту в пошуковій видачі буде знижуватися, оскільки пошукові системи вважатимуть його не дуже корисним для людей. Як і в доменних факторах, тут присутня прив’язка до регіону. Тобто, сайт доменної зони України, він буде краще ранжуватися, коли більшість його відвідувачів будуть заходити з українських IP-адрес.
Серед основних комерційних факторів можна назвати юзабіліті сайту, опрацьованість його структури, зрозумілу систему навігації. Якщо мова про торговий ресурс, до даних аспектів також зараховують асортимент товарів, якість їх фото і так далі.
Від якості текстового контенту чималою мірою залежить ранжування сторінки. Важливо, щоб статті та описи були структурованими (заголовки Н1, Н2, Н3), мали Title і Description, а також були унікальними. І, звичайно, найважливішу роль відіграє актуальність, корисність інформації в текстах.
Соціальні аспекти хоч і не є найбільш значними, проте, по-своєму також впливають на ранжування. Бажано, щоб у компанії, що володіє ресурсом, були офіційні сторінки в соцмережах і щоб з них періодично були переходи на сайт.
Команда ProInternet зібрала найголовніші та найбільш важливі фактори успішного ранжирування веб-сторінок, які допоможуть зробити сайт максимально відповідним до вимог сучасних пошукових алгоритмів.
В особливостях факторів ранжування розбирався Антон Савченко – адміністратор інформаційного сайту ПроІнтернет.