Освітня організація Finnoschool та Житомирська міська рада — відтепер мають спільний меморандум про співпрацю. Відповідний документ підписали Мікко Лумме, виконавчий директор Finnoschool ltd, та міський голова Сергій Сухомлин.
Про це повідомили у міській раді Житомира.
Мікко Лумме 14 років тому заснував компанію Finnoschool. Відтоді він з командою збирає кращі освітні практики та підтримує вчителів у їхньому професійному розвитку. «Ми розробили низку навчальних матеріалів з найкращими фінськими експертами. Бо наша місія — це підвищення якості освіти та навчання. Цей проєкт дає змогу і навчатися, проходити тренінги й залучати грантові кошти», — каже Мікко Лумме.
«Допомога фінських друзів є більш ніж цінною. Бо це можливості для нас інакше подивитися на систему освіти, взяти краще, що має європейська освіта. Ми зараз активно працюємо над концепцією трансформації профтехосвіти. Бо нашим хлопцям і дівчатам після військової кар’єри потрібно буде перенавчання. Тому дякуємо за цю ініціативу і за постійну підтримку», — міський голова Сергій Сухомлин.
Відео дня
Мікко Лумме вражений, наскільки професійно у Житомирі педагоги піклуються про дітей. «Я вражений, як ви змогли розвинути навчальне середовище в укриттях. Стіни та дах захищають дітей. Але відразу відчувається саме любов та ставлення до дітей. Щиро бажаю спокою Україні та Перемоги», — ділиться після візиту до двох житомирських дошкільних навчальних закладів — ДНЗ № 37 та 73.
Найперше, що цікавить Мікко Лумме, — це психологічний стан дітей, ігрове середовище та безпекові умови. Каже, після візитів до дитячих садочків переконався, що педагоги дошкілля роблять все можливе, аби діти не були позбавлені щасливого дитинства.
У ДНЗ №37 — 255 дітей та 11 груп. Ми зустрічаємо малюків, що перетворилися на кошенят і мчать на урок музики… Зараз у закладі проходять тематичні дні «Щаслива лапа», упродовж яких дітей вчать любові до тварин, пояснюють педагоги.
Мікко Лумме цікавиться у педагогів психологічним станом дітей.
«Стали занадто дорослими як на свій вік: серйозно ставляться до питань безпеки. А педагоги працюють над тим, аби вони не відчували стресу, спускаючись в укриття», — говорять вихователі закладу.
Спустилися — продовжуються заняття чи гра. Вчорашній підвал тут перетворили на казку: розмалювали стіни та створили всі умови, аби діти, не відчуваючи тривогу, мали можливість розвиватися і навчатися.
Педагог з Фінляндії вражений рівнем патріотичного виховання у ДНЗ №73. Тут — спеціальний кабінет з українознавства, кожна дитяча група має патріотичний куточок. Родзинка закладу — костюмерна кімната: в ДНЗ діє театральна студія «Дивоглядія», де під керівництвом Ніни Марцун малюки стають акторами.
В укриття всі спускаються, не виходячи на вулицю. Спільні руки педагогів і тут змогли зробити неймовірне: є мініспортивна зала, кімната безпеки, гаряча вода, туалети для дорослих та дітей, рукомийники, навчальний матеріал, мінікабінети логопеда, дефектолога та психолога, обладнано і ресурсну кімнату для діток з особливими освітніми потребами. Таких у закладі 8.
Мікко Лумме зупиняться в укритті біля унікального календаря, який ведуть вихованці разом з педагогами-наставниками. Вони назвали його «Шлях до Перемоги» і щоденно з першого дня війни чекають омріяну, відмічаючи це в календарі.
«Спочатку ми писали це в чаті. Потім зрозуміли, що Перемогу нам треба ще чекати. У нас виникла ідея зробити календар, — розповідає Оксана Романовська, вихователька-методистка дитячого закладу. — На календарі видно день і час, чим займалися діти. Ось в них був театр… Ось видно, скільки разів спускалися в укриття упродовж дня… Ось у цей день діти спускалися в укриття аж 5 разів. А цього дня діти були без тепла і без світла. Найдовше ми перебували в укритті — 5 годин — з 8-ої до 12–ої. Ми продовжуємо з дітьми вести наш календар і своєю вірою наближати Перемогу.»