Платформа STLA Medium пропонує великий запас автономного пробігу у поєднанні з гнучкістю для створення різноманітних транспортних засобів та конфігурацій силової установки.
Усі майбутні електромобілі будуть представлені у класах «C» та «D».
Тобто будуть розташовані в самому центрі автомобільного ринку, на який у 2022 році припадало 35 мільйонів продажів транспортних засобів – майже половина від глобального авто-ринку у 78,5 мільйонів автомобілів, проданих у всьому світі того року.
Сьогодні бренди концерну Stellantis у цих сегментах загалом пропонують 26 моделей, побудованих на різноманітних платформах.
Натомість, одна платформа STLA Medium дає можливість створювати до двох мільйонів автомобілів на рік – і ці електромобілі будуть запущені у виробництво починаючи з Європи вже цього року й далі по різним заводам концерну Stellantis по всьому світі.
Карлос Таварес (Carlos Tavares), генеральний директор Stellantis, відзначив: «Те, що ми бачимо сьогодні, є результатом двох років безкомпромісних інновацій для забезпечення чистої, безпечної, доступної мобільності. Усе це підкріплено нашими інвестиціями в 30 мільярдів євро в електрифікацію та програмне забезпечення, що розраховані до 2025 року. Платформа STLA Medium демонструє потужність глобальної технічної спільноти Stellantis, надаючи продукти, які орієнтовані на потреби та запити наших клієнтів. Ця платформа є однією з ключових складових, які дозволять досягнути амбітної мети – ми прагнемо отримати нульовий викид вуглецю до 2038 року».
Платформа STLA Medium — це перша з чотирьох глобальних платформ для електромобілів BEV, представлених під час події «EV Day» 2021 року. Ці платформи стануть основою майбутніх продуктів Концерну та є ключовими складовими для досягнення сміливих цілей стратегічного плану Stellantis Dare Forward 2030: доля електромобілів в Європі – на рівні 100% від загальних продажів автомобілів, доля електромобілів у США – на рівні 50% від загальних продажів (автомобілі та пікапи). План Dare Forward 2030 має завершитись виконанням амбітної мети у вигляді скорочення викидів CO2: вдвічі до 2030 року порівняно з показниками 2021 року; подальше досягнення повністю нульового викиду вуглецю до 2038 року.
Платформа STLA Medium, що від початку спроектована виключно для електромобілів BEV, має забезпечити найкращий у своєму класі показник автономного запасу ходу – понад 700 км у версії Performance, або більше 500 км у стандартному виконанні. Ці показники автономності розраховані згідно процедури тестувань WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). З корисною енергоємністю акумулятора до 98 кВт-год., платформа STLA Medium має найкращим у своєму класі показник за кількістю енергії в межах колісної бази.
Платформа STLA Medium буде використовувати 400-вольтну електричну архітектуру, забезпечить найкращу в своєму класі ефективність та короткий час зарядки, а також можливість підключення до різноманітних екосистеми заряджання та живлення. Залежно від розмірів/типу/класу електромобіля, споживання має становити менше 14 кВт-год. на 100 км пробігу, що є найкращим показником енергоефективності для цього ринкового сегменту. Також передбачена можливість зарядки батареї від 20% до 80% ємності за 27 хвилин.
Електромобілі на платформі STLA Medium мають продаватись по всьому світу та будуть доступні з переднім приводом (один електромотор попереду) або повним приводом (з додаванням другого модуля електромотору позаду). Платформа дає можливість створення електромобілів з різними типами кузовів: легкові моделі, компактні кросовери, великі позашляховики. Діапазон потужності електромобілів складе 160-285 кВт або 218-388 к.с.
Гнучкість платформи STLA Medium дає конструкторам концерну Stellantis максимум свободи у створенні нових моделей транспортних засобів:
– колісна база – може змінюватись в межах 2700-2900 міліметрів;
– загальна довжина – може змінюватись в межах 4,3-4,9 метри;
– кліренс може сягати до 220 мм – для забезпечення всюди-прохідності;
– колеса діаметром до 750 мм – як ключовий атрибут дизайну моделей на цій платформи.
Фахівці концерну Stellantis зосередилися на високій ефективності модульної акумуляторної батареї, максимальному збільшенні простору всередині транспортного засобу, покращенні плавності ходу та керованості завдяки низькому центру ваги. Компоненти платформи, такі як система обігріву/охолодження салону, рульове керування, гальмівна система, розроблені таким чином, щоб мінімізувати споживання енергії. Ці зусилля поєднуються з широким використанням легких і жорстких матеріалів у конструкції, щоб полегшити транспортний засіб, досягти оптимального запасу ходу, забезпечити зразкову керованість.
Зрештою, платформа STLA Medium має гарантувати найкращу в своєму класі вартість у перерахунку до ємності акумулятора – це також дозволить збільшити обсяги виробництва й, відповідно, зниження собівартості. Варто зазначити, що розміри модульної акумуляторної батареї будуть регулюватись наявним простором (по периметру в межах колісної бази), акумулятор буде розміщено у єдиному закритому боксі з системою охолодження.
Перспективні майбутні платформи STLA
Платформи сімейства STLA (Small/Medium/Large/Frame) розроблені таким чином, щоб вони були готові до розвитку у майбутньому. Саме тому передбачена модульна конструкція, дуже гнучка за своєю суттю: можлива зміна колісної бази, ширини та звисів, кліренсу та конструкції підвіски. Можливості та продуктивність транспортних засобів на базі STLA будуть адаптуватися та вдосконалюватися з роками завдяки впровадженню архітектури STLA Brain, а також технологіям STLA SmartCockpit та STLA AutoDrive, що дозволить бездротовим методом оновлювати програмне забезпечення та розширювати функціональність вже наявного обладнання.
Розуміння гнучкості, серед іншого, включає в себе й можливості зміни силової установки: передній, задній, повний привод. Усе завдяки можливості використання трьох модульних версій електроприводу EDM (electric drive modules).
Платформи STLA також розроблені з урахуванням можливості використання новітніх акумуляторів зі зміненим хімічним складом, включаючи батареї без нікелю або кобальту, а також включаючи твердо-тільні батареї.
Це дасть змогу брендам Концерну Stellantis максимально гнучко та швидко адаптувати свої перспективні моделі електромобілів до найбільш перспективних технологій майбутнього – задля підтримання найкращого балансу вартості й продуктивності.