Легкий комерційний транспорт LCV зобов’яжуть обладнати тахографами: коли українських водіїв це чекає

З 1 липня 2026 року легкий комерційний транспорт (LCV) повною масою від 2,5 до 3,5 тонн, який здійснює транскордонні перевезення маршрутами Європейського Союзу, зобов’яжуть обладнати тахографами. Про це повідомляє Всесвітня асоціація автомобільного транспорту (IRU), яка вже запустила план підготовки до впровадження нових вимог.

Наразі тахографи, що фіксують час роботи та відпочинку водіїв, є обов’язковими лише для великовантажних транспортних засобів. З середини 2026 року ця вимога пошириться на бортові машини, фургони та мікроавтобуси категорії LCV. За даними видання Trasporto Europa з посиланням на IRU, зміни торкнуться приблизно трьох мільйонів транспортних засобів у Європі, пише портал mmr.net.ua.

Нововведення спрямовані на забезпечення дотримання норм часу водіння та відпочинку, а також правил щодо відряджень водіїв, включно з гарантією мінімальної заробітної плати в країнах перебування. Для цього транспортні засоби LCV повинні бути оснащені розумними тахографами другого покоління.

Водії вантажівок і мікроавтобусів, які працюють на міжнародних маршрутах, підпадуть під нові вимоги. Щоб уникнути операційних збоїв і можливих штрафів, IRU закликає компанії та водіїв заздалегідь підготуватися до змін. Попередній досвід показує, що затримки з установкою тахографів можуть спричинити дефіцит пристроїв і перевантаження авторизованих сервісних центрів.

Однією з основних проблем є те, що більшість водіїв LCV не мають досвіду роботи з правилами часу водіння та відпочинку. Для вирішення цього IRU запустила просвітницьку кампанію, яка стартувала у вересні 2025 року. Вона включає онлайн-семінари за участю операторів, представників Європейської комісії, Європейської адміністрації праці, спільноти контрольних органів (Corte) та експертів національних асоціацій.

Читайте також: Промивка двигуна: корисна профілактика чи ризик для старого авто

План IRU передбачає низку заходів: навчальні семінари для національних асоціацій, які готуватимуть місцевих операторів, створення експлуатаційних посібників і налагодження діалогу з європейськими інституціями для гармонізованого впровадження правил.

Новости Украины