2024 рік почався складно для одного з найбільших європейських автовиробників Volkswagen. І це не дивно. Тиск з боку китайської автоіндустрії і складна економічна ситуація, що склалася у Європі, відчутно вдарила по продажах компанії. У зв’язку з цим попит на електромобілі майже повністю зупинився, що поставило під серйозну загрозу подальший розвиток цього напрямку індустрії.
На екологію немає грошей?
Незважаючи на те, що електромобілі також несуть свої ризики для навколишнього середовища, керівник відділу сталого розвитку VW Дірк Восте абсолютно переконаний, що вони є вирішенням кліматичних проблем. На жаль із-за економічних проблем німці не хочуть їх купувати, а наприкінці 2023 року уряд прибрав державне фінансування електромобілів, що додатково погіршило ситуацію. Німці також мають занепокоєння щодо мобільності електричних авто. Як виявилося, Німеччина все ще страждає від браку зарядних станцій, а політична воля у цьому напрямку відсутня, що робить ситуацію ще складнішою. При цьому Німеччина все ще несе на собі зобов’язання знизити викиди CO2 до 2023 року, для чого на дорогах має бути не менш 15 мільйонів електромобілів. Зараз їх менш ніж півмільйона. Отже ця мета видається майже недосяжною, хоча у VW вважають, що не слід відмовлятися від неї. «Важливо ставити такі цілі, оскільки вони створюють амбіції та мотивацію», — каже Дірк Восте.
VW зберігає надію
Незважаючи на всі труднощі, VW з надією дивиться в майбутнє. Хоча пів року вже позаду, компанія впевнена, що досягне поставлених цілей на рік. Їхня найближча мета — переконати клієнтів у надійності електромобілів цієї марки. Адже це точно є перевагою VW перед китайськими конкурентами, в той час як від слабкої зарядної інфраструктури страждають всі. Ще один плюс «німців» — доступність автозапчастин.
Наприклад, в Україні каталог запчастин Фольксваген може запропонувати все необхідне для ремонту будь-яких моделей, включаючи електричні. А щодо китайців вже з’явився жарт, що «китайські запчастини є для будь-чого крім китайських автомобілів».
За останніми даними оптимізм Volkswagen себе виправдовує — наразі кількість замовлень лише у Європі становить 1,1 мільйона автомобілів, з яких 160 000 електромобілів. Покращився і загальний бізнес-клімат у галузі: у квітні, порівняно з березнем, головний показник економічної активності ifo піднявся до мінус 1,5 пункту після мінус 5,3.