Можна використовувати як електростанцію. Латвія передала місту на Кіровоградщині вузькоколійний локомотив

За інформацією: Суспільне Кропивницький.

На фото — локомотив-електростанція між прапорами Латвії і України. Фото: Facebook/Роман Волуйко

У місто Гайворон Кіровоградської області привезли пересувну електростанцію з Латвії. Це локомотив для вузькоколійки. Для того, щоб його купити для Гайворона, у Латвії оголошували збір грошей.

Про це Суспільному розповів Гайворонський міський голова Роман Волуйко. За його словами, ідея належить латвійському ентузіасту вузькоколійки. Він приїхав в Україну на початку 2023 року після блекауту в Україні.

"Він патріот України, тоді пригнав машину на Збройні сили, завіз окопні свічки і зайшов до мене. Ми говорили про підтримку України, і він запропонував оголосити збір на території Латвії. У них на території було два такі локомотиви, які можна використати для виробництва електроенергії. А ми якраз тоді не були достатньо забезпечені генераторами. Він повернувся в Латвію й відкрив цей збір".

На той час локомотив перебував у місті Балож, на вузькоколійці місцевого торфопідприємства Baložu kūdras bānītis. Гроші на нього в Латвії збирали упродовж року. Свої внески зробили 199 учасників на платформі Ziedot.lv. Найбільшим спонсором стала латвійська компанія мобільного зв’язку "Latvijas Mobilais telefons" (LMT).

Приклад сторінки з латвійської платформи для збору грошей Ziedot.lv. Фото: Суспільне Кропивницький

Вузькоколійний локомотив в Латвії. Фото: сайт lsm.lv

Гроші на локомотив — це благодійні внески жителів Латвії. Фото: сайт delfi.lv

Це локомотив серії ESU-2a. Він працює на дизельному пальному і водночас має трифазний мобільний генератор, який може виробити 50 кВт електроенергії. Такі теплотяги використовують, щоб подати електрику іншим залізничним машинам, а також як аварійне джерело енергії.

"Потім почали оформляти документи, щоб його доставили в Україну. Такого ще не було, щоб локомотив сюди приїжджав. Латвійці запросили на офіційну частину, на передачу цього локомотива. Щоб його забрати, я за свої гроші поїхав у Латвію. Ми, українці, там ще розповідали, як ми проживаємо цю війну. Локомотив привезли сюди на лафеті — автоплатформі через три країни — Латвію, Литву й Польщу", — розповів Роман Волуйко.

Міський голова Гайворона Роман Волуйко в центрі фото. Фото: Facebook/Роман Волуйко

Тепер локомотив у разі потреби може виробляти електрику. Окрім цього, якщо він пройде сертифікацію, то його можна буде використовувати й для руху потяга. Водночас локомотив буде експонатом просто неба у гайворонському музеї вузькоколійки.

Також Роман Волуйко розповів Суспільному, що мав розмову з латвійцями щодо співпраці громадами. У майбутньому це може бути угода про співробітництво.

"Я був у місті Кекава. Ми попередньо визначили для себе, що ми (громада з громадою) маємо попрацювати стосовно партнерства. Узагалі я бачив там багато українських прапорів на державних приміщеннях і в приватному секторі. Там дуже багато підтримки України. Це дуже підбадьорює".

Четвертий зліва — голова ради міста Кекава Юріс Жилко, п’ятий зліва — Гайворонський міський голова Роман Волуйко. Фото: Facebook/Роман Волуйко

Новости Украины