На Рівненщині починає працювати програма «EU4Skills: Кращі навички сучасної України». Вона спрямована на підтримку професійно-технічної освіти в Україні. У Рівному відбулося перше засідання робочої групи зі стратегічного планування розвитку системи професійної освіти.
Серед учасників – заступник голови Рівненської ОДА Сергій Гемберг, в.о. начальника управління освіти і науки ОДА Олександр Набочук, експерт програми «EU4Skills» Василь Кашевський та члени робочої групи з розроблення проєкту Стратегічного плану розвитку мережі закладів професійної освіти Рівненської області 2021 – 2027 роки.
6d9d02b3-f14b-461c-a072-2a64f3ce13ac.jpg
«Питання якісного розвитку освіти для нас є пріоритетом №1. Тому з кожним роком вона набуває все більшого значення. Зараз на Рівненщині сформовано мережу державних закладів професійної освіти, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників та молодших спеціалістів. Це 19 закладів професійно-технічної освіти. Тому наразі робоча група повинна розробити стратегічний план розвитку мережі цих закладів до 2027 року», — зазначає Сергій Гемберг.
b65bc4ff-b1b9-4909-97b2-833d2f570e3f.jpg
Сьогодні учасникам презентують процедуру розроблення якісної стратегії після чого вони у групах визначатимуть сильні та слабкі сторони системи професійної освіти. Згодом робоча група визначить стратегічне бачення системи профосвіти до 2027 року.
6470ffbf-b014-4bc9-aba5-bf47321cd969.jpg
Експерт програми «EU4Skills» Василь Кашевський розповідає, що програма «EU4Skills» підтримує впровадження реформи на національному рівні та у 7 областях України: Вінницькій, Полтавській, Запорізькій, Рівненській, Львівській, Миколаївській та Чернівецькій.
«Проєкт підтримує реформу професійно-технічної освіти в Україні, що сприятиме економічному розвитку та самореалізації молоді. Структура програми передбачає підвищення ефективності реформи професійно-технічної освіти, покращення якості, привабливості профосвіти та збільшення її відповідності потребам ринку праці», — зазначає Василь Кашевський.
4e3507ac-0f1e-4737-ba06-f00e06417494.jpg
Так, учасники робочої групи проаналізували, наскільки професії, які пропонує кожен із закладів, є сучасними, чи потребують оновлення, чи відповідають стратегії розвитку, чи затребувані, яку додану вартість дають та як стрімко розвиваються.
aec03e92-1912-463e-a89f-afd0756c7c0a.jpg
Згодом робоча група сформує бачення стратегії розвитку, розробить SWOT-аналіз та визначить стратегічні цілі та завдання.
«За результатами наших комунікацій ми масштабуємо усі напрацювання, аби динаміка привабливості системи професійної освіти збільшувалася», — зазначив Олександр Набочук.