Загасити займання літій-іонної батареї практично неможливо, тому розповідаємо, що можна зробити, щоб мінімізувати ризик для оточуючих
Новини про раптове спалахування електромобілів з’являються періодично. Й зі шаленим ростом популярності електрифікованого транспорту ця тема турбує все більше людей. Наскільки високий ризик того, що електрокар може раптово спалахнути й що робити, щоб мінімізувати ризик для оточуючих?
Звичайно, спалахнути може й дизельний чи бензиновий автомобіль, але в електрифікованому транспортному засобі це набагато серйозніша за наслідками проблема, повідомляє Meta.
Пожежі в електромобілях часто потрапляють у заголовки газет, але це не поширене явище. За даними Honeywell Safety and Productivity Solutions, лише 239 пожеж, зареєстрованих у Великій Британії з липня 2022 року по червень 2023 року, були пов’язані з електромобілями. Хоча це зростання на 83% у порівнянні з попереднім роком, важливо зазначити, що ця кількість зросла разом зі збільшенням кількості електромобілів на дорогах.
Водночас за даними пожежно-рятувальної служби графства Бедфордшир, близько 1898 пожеж у 2019 році сталися через бензинові та дизельні автомобілі, 54 – від електромобілів.
Інше дослідження, проведене Шведським агентством з питань цивільного страхування, також показало, що бензинові та дизельні автомобілі загоряються в 19 разів частіше, ніж електромобілі.
Пожежі в електрокарах привертають підвищену увагу з багатьох причин. Головне те, що це порівняно нова технологія, яка стрімко набирає популярність, а також те, що ці пожежі зазвичай дуже швидкі та масштабні й супроводжуються незвичними звуками та великою кількістю токсичного диму.
Пожежу в електромобілі також неймовірно важко загасити. Можна подумати, що ви впорались, а потім вона вибухає знову через години, дні чи навіть тижні. Зважаючи на все це, не дивно, що люди починають турбуватися про пожежі в електромобілях, зокрема пожежні служби розробляють нові стратегії боротьби зі спалахуванням такого транспорту.
Рятувальники у Великій Британії, наприклад, вирішили проводжати електрокари у разі їх евакуації після ДТП. Вони також розробляють системи для визначення, яка модель електромобіля бере участь в інциденті та де міститься його батарея та ізолятори.
Для електромобілів, які горять або піддаються ризику пожежі, пожежна служба в Копенгагені, Данія, розробила рішення для локалізації займання електричного транспортного засобу. Тліючий електромобіль опускають у контейнер, який встановлюють на вантажівку. Форсунки в підлозі й стінках контейнера дозволяють закачувати в нього воду. Після заповнення контейнер і автомобіль відправляються в безпечне місце для зберігання і залишаються на кілька тижнів, доки транспортний засіб перестане становити небезпеку. Якщо все добре, воду потім фільтрують і обробляють для її безпечної утилізації.