Пам’ятка для населення: Як не бути обманутим при лікуванні під час пандемії

Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності ім. академіка В.В.Сташиса розробили низку порад щодо зменшення можливостей стати потерпілим від обману при лікуванні під час епідемії чи пандемії.

Як підготуватися на випадок хвороби:

  • потурбуйтеся заздалегідь про укладення декларації із сімейним лікарем;

  • за можливості укладіть договір страхування на випадок інфекційної хвороби;

  • за наявності перших ознак недомагання звертайтеся по допомогу до свого сімейного лікаря. Для цього Вам необхідно заздалегідь подбати про обмін контактними телефонами, адресами електронної пошти тощо з Вашим лікарем, створити електронний кабінет на HELSI (https://helsi.me/) та ін.;

  • не розраховувати на навмання, не чекати, коли стане зовсім зле. Пам’ятайте, для Вашого здоров’я важлива кожна година!

  • якщо Ви проживаєте самі, знаходьтеся на зв’язку з кимось із рідних, близьких, знайомих, сусідів, або працівниками поліклініки (лікарні) чи соціальної служби;

  • вдома завжди майте необхідні ліки, які Ви постійно приймаєте. У випадку Вашої госпіталізації не забудьте їх взяти із собою;

  • складіть перелік речей, які знадобляться Вам у лікарні на випадок госпіталізації;

  • максимально потрібно обмежити фізичні контакти з оточуючими, намагайтеся вирішувати всі справи дистанційно, за можливості, користуйтеся інтернет замовленнями та сервісами доставки;

  • не виходьте з дому без нагальної потреби;

  • заздалегідь обдумайте, з ким можна залишити маленьких дітей і домашніх улюбленців на випадок госпіталізації;

  • дотримуйтесь карантинних правил та вакцинуйтеся;

Ці нескладні поради допоможуть Вам бутим зібраними, чітко виконувати приписи

лікарів та зайвий раз не турбуватися про домашні справи! 

Чого слід уникати, щоб не стати жертвою обману:

  • не займайтеся самолікуванням;

  • не піддавайтеся загальній паніці;

  • не довіряйте «чудодійним лікам», які пропонуються недобросовісними особами чи то через мережу Інтернет, телефоном, у торговельних точках чи то у будь-який інший спосіб;

  • не довіряйте особам, які обіцяють Вас швидко вилікувати за допомогою засобів нетрадиційної медицини, гомеопатії тощо;

  • не відчиняйте двері до Вашої оселі особам, які пропонують Вам будь-які нібито санітарно-епідеміологічні послуги, як-то: «протиковідна» обробка приміщень, автомобілів, одягу, взуття та ін., санітарно-гігієнічні засоби, «антивірусні» освіжувачі повітря та ін.; 

  • будьте уважні, коли спілкуєтеся з незнайомими Вам особами (на вулиці, по телефону, по електронній пошті, у месенджерах і т.п.), особливо, якщо вони наполегливо цікавляться Вашим станом здоров’я, фінансовим становищем, нібито проводять соціологічні опитування тощо;

  • прискіпливо вивчайте інформацію про так звані «ковідні пакети аналізів», які рясно пропонують медичні лабораторії (більшість аналізів, запропонованих у такому пакеті послуг, можуть бути особисто Вам не потрібні або дублюватися із іншими призначеними Вам лікарем аналізами, особливо комплексними);

  • за можливості вивчіть ринок діагностичних медичних послуг Вашого населеного пункту;

  • своєчасно повідомляйте лікарів про Ваші фінансові можливості, особливо коли Вам пропонується здати цілий «набір» дороговартісних аналізів або наполегливо рекомендуються послуги конкретної медичної лабораторії. Наполягайте на здачі лише необхідних аналізів. При цьому пам’ятайте, що низку клінічних аналізів та ПЛР-тести безкоштовно можна здати у поліклініках, де працює Ваш сімейний лікар. Вакцинуватися також можна безкоштовно як у поліклініках, так і у спеціальних пунктах вакцинації;

  • отримайте інформацію про хворобу, її наслідки, способи лікування тільки з перевірених офіційних джерел;

  • дотримуйтеся інформаційної гігієни – перевіряйте інформацію, особливо негативну, на предмет її достовірності;

  • переконайтеся, що Ви чи Ваші близькі, рідні, інші особи, які уповноважені представляти Ваші інтереси, у лікарні під час госпіталізації спілкуються саме з Вашим лікарем;

  • не поспішайте із придбанням різних акційних товарів, ліків чи послуг, у тому числі у кредитнофінансовій сфері, особливо щодо тих речей, які для Вас не є предметами першої необхідності;

  • сміливо заявляйте про свої права у сфері охорони здоров’я, але пам’ятайте і про обов’язки;

  • будьте взаємоввічливі з медичним персоналом.

Довідково: 

Урядова гаряча лінія – 1545 

Гаряча лінія МОЗ – 0 800 505 201

Контакт-центр МОЗ з питань COVID-19 – 0 800 602 019

Центр громадського здоров’я – 0 800 505 840 

Повідомити в МОЗ про корупційне правопорушення:

Електронна пошта: [email protected] 

Телефон: +38(044)200-06-71

Департамент культури та інформаційної політики. 

Источник

Новости Украины