Школи Краматорська продовжують набір учнів у перші класи на 2023-2024 навчальний рік. Поки що навчання у школах відбувається онлайн. “Східний проєкт” поцікавився у вчителів, чи варто йти у 1 клас онлайн? Чи можливо в цьому форматі забезпечити якісне навчання? Що повинні знати батьки, для організації навчального процесу в онлайн-форматі?
Своєю думкою поділилася вчитель початкових класів з 36-річним стажем роботи, вчитель вищої категорії, педагогічне звання «вчитель-методист» Вікторія Комарова-Волкова.
Педагоги початкової ланки ЗОШ №25 і ЗОШ№24 згідно освітній реформі протягом 2021-2026 років об’єднуються, створюють новий творчий колектив однодумців на базі ЗОШ №24. Вікторія Геннадіївна зі своїми першокласниками вже працює в ЗОШ№24.
“Можна в онлайн форматі створити умови для ефективного, компетентнісного навчання і, навпаки, навчання у школі перетворити на нудне сидіння за партою”
Любов до навчання, внутрішня мотивація, розкриття власних здібностей та особистісного «Я» починається з першого вчителя. Професійний, творчий, проактивний учитель із сучасним підходом до своєї справи, з покликанням, любов’ю у серці і великою повагою до особистості дитини здатен допомогти отримати якісну освіту учню у будь-якому форматі організації навчання та зробити Вашу дитину успішною та щасливою.
Можна в онлайн форматі створити умови для ефективного, компетентнісного навчання з пошуково-дослідницькою діяльністю учнів і, навпаки, навчання у школі перетворити на нудне сидіння за партою. Тому хочу порадити батькам майбутніх першокласників навіть, якщо вони і перебувають відносно далеко від фронтових зон, все ж таки не зволікати та зробити свідомий вибір на користь безпечного освітнього формату – онлайн навчання з вчителем – майстром своєї справи.
Час довів, що вчителі ЗОШ №25 мають унікальний досвід ефективного компетентнісного навчання у форматі онлайн з високими результатами досягнень учнів. Тож, сподіваємось на Ваші зважені висновки щодо питання вибору навчального закладу та подальшу співпрацю у формуванні успішної творчої особистості учнів.
Дистанційне навчання та онлайн-навчання вважають за один і той же формат, хоча це дві різні за своєю структурою форми здобуття освіти. Онлайн-навчання, яке досить фахово проводиться у нашій школі майже не відрізняється від офлайн-навчання. Це живі уроки в реальному часі, з синхронною взаємодією учителя та учнів, з формувальним оцінюванням , активним спілкуванням та пошуковою діяльністю учнів з використанням інноваційних технологій на освітніх платформах Всеосвіта, На Урок, Classtime, Google Forms, learning.apps. Коференції через google meet, використання електронної дошки jamboard! І тут є свої переваги, це і онлайн-гра, і відео, і онлайн-тести, і багато сучасних видів діяльності, де кожен учень відчуває себе активним учасником, а не пасивним слухачем. А відстеження результатів успішності здобувачів освіти відбувається у дистанційному форматі через платформу Google classroom та nz.ua електронний журнал.
“На сьогодні більшість дітей самостійно успішно працюють на онлайн–уроках, віртуозно володіють технічними засобами і навіть просять батьків не заважати”
Не погоджуюся з тими, хто стверджує, що онлайн-навчання позбавлене емоційного та віртуального контакту. Це так точно не про моїх першачків! Попри побоювання щодо труднощів, які виникнуть під час роботи з гаджетами та постійного перебування дорослих поруч з малюками, хочу Вас запевнити, що через декілька тижнів ця проблема зникла. І на сьогодні більшість дітей самостійно успішно працюють на онлайн–уроках, віртуозно володіють технічними засобами і навіть просять батьків не заважати. Ось таке у нас сучасне покоління Альфа! Дослідження науковців та мій багаторічний досвід довів, що найбільш продуктивна для першокласника перша половина уроку 15-20 хвилин, потім дитина втомлюється, втрачає увагу. Тому задача учителя не утримувати дитину від дзвінка до дзвінка чи то за партою, чи то за монітором, а урізноманітнити діяльнісні форми навчання через рух, гру, цікаві досліди тощо.
За новими санітарними стандартами МОЗ тривалість уроку у форматі онлайн ( 20-30 хвилин). Цього часу цілком вистачає для когнетивної активності учня, ще й залишається час для творчої діяльності! Тривалість уроку майже збігається з нормами в офлайн-навчанні (35 хввилин).
«Не зважаючи на дистанцію, ми стали не просто спільнотою однодумців, а великою дружньою родиною»
Пройшовши цей шлях з батьками моїх першачків довжиною поки ще в маленьке, але таке сповнене цікавими подіями шкільне життя, не зважаючи на дистанцію, ми стали не просто спільнотою однодумців, а великою дружньою родиною! Це найяскравіший приклад педагогіки партнерства в дії як живий процес взаємоповаги, допомоги, підтримки, творчого підходу до розвитку успішної особистості дитини, створення простору дитинства. Комунікація відбувається в режимі 24 на 7. Ми разом з батьками відкриті до діалогу, співпраці, обговорення та створення цікавих проектів, позаурочних заходів та питань , які виникають під час навчання дітей. Наше життя в класі таке різноманітне та наповнене: діти влаштовують концерти, вистави, із задоволенням демонструють свої творчі здібності – співають, танцюють, декламують вірші.
Разом з батьками ми створюємо свята, чаювання зі смаколиками, флешмоби, виховуємо дітей на загальнолюдських цінностях, любові та патріотизму до своєї Батківщини! Батьки моїх учнів – це велика рушійна сила! Вмотивовані, натхненні та незламні – ми разом допомагаємо нашим діткам відкривати цей чудовий світ пізнання, не зважаючи на обставини!
В умовах дистанційного навчання дуже важливо попіклуватися про доступ дитини до інтернету в зручній для неї формі, а також наявності технічного обладнання. Також попіклуйтеся про комфортне робоче місце дитини. Основні предмети для облаштування домашньої зони для навчання:стіл; стілець; настільна лампа; полиці або ящик для шкільного приладдя. Спілкуйтеся, мотивуйте, розповідайте про школу в позитивному ключі, розвивайте розумові здібності: мислення, пам’ять, увагу; розвивайте дрібну моторику та посидючість. Вірте в свою дитину! А головне, створіть безпечне комфортне середовище для найціннішого скарбу на Землі – власної дитини!
“Часто можна почути, що дитина, яка вчиться в онлайн режимі, позбавлена соціалізації. Вважаю цей висновок некоректним”
Безумовно, онлайн-навчання – це найбільш прийнятна форма для організації безпечного навчання. Але перед батьками можуть постати такі складнощі як придбання технічних засобів (ноутбуків чи планшетів, мобільних телефонів), можливість щодня бути поруч з дитиною. Якщо поставити на ваги безпеку психічного, фізичного здоров’я дитини та виниклі проблеми, думаю, що ці виклики можна подолати.
Дуже часто можна почути, що дитина, яка вчиться в онлайн режимі, позбавлена соціалізації. Вважаю цей висновок некоректним. Соціалізація школяра – це розвиток особистості під впливом навчання, виховання та соціальних ролей як в сім’ї, так і в колективі однокласників. Все це має місце в онлайн-навчанні. Єдине, чого бракує, так це прямого контактного спілкування дітей між собою. Але батьки, знайшли шляхи вирішення цієї проблеми дуже просто – записали дітей в різноманітні кружки, секції тощо.
Сучасні діти в нашому мінливому світі якомога раніше повинні оволодіти тими навичками, які знадобляться для успішного майбутнього. Разом з уміннями читати, писати,рахувати в процесі онлайн-навчання формуються медіа та комп’ютерні навички, інформаційна грамотність; медіаграмотність; критичне мислення, емоційний інтелект.
У вчителя є можливість підлаштувати темп навчання,на кожному уроці використовувати інноваційні технології, здійснювати індивідуальний підхід та допомагати на уроці в зростанні кожному учню. Діти перебувають в комфортному середовищі поруч з батьками, менш схильні до вірусних захворювань. А найголовніша перевага онлайн-навчання – це безпека здоров’я та життя дитини!
“Любов до своєї справи, до Дитини, повага до Батьків учнів – це одна з головних складових у роботі ЗОШ №25, №24”
Шановні батьки майбутніх першокласників! Успіху досягає лише той, хто все робить з любов’ю! Любов до своєї справи, до Дитини, повага до Батьків учнів – це одна з головних складових у роботі ЗОШ №25, №24. Кому знайоме таке поняття як компетентнісно-орієнтована освіта? Якщо Вам, то Ви – щаслива людина! Ви йдете в ногу з часом, Ви готові будувати щасливе та успішне майбутнє своїх дітей, онуків, своєї родини і своєї країни разом із дружнім, талановитим, креативним та професійним колективом педагогів ЗОШ №25,№24.
З вірою у переможне майбутнє ми чекаємо на Вас, наші дорослі та маленькі – головні мешканці нашого рідного чудового міста Краматорська, наші майбутні учні найкращої школи. Школи радості пізнання!
Вже завтра ми опублікуємо думку з приводу того, чи варто йти у перший клас онлайн, вчителя початкових класів ЗОШ №25 Краматорська Наталії Комарової.