Причини аварії між станціями метро «Деміївська» та «Либідська»: КМДА і прокуратура розійшлися у висновках

Відновлювальні роботи перегінного тунелю «Деміївська» — «Либідська». КМДА

Експертне дослідження остаточно встановило, що причинами виникнення аварійної ситуації на перегоні між станціями метро "Деміївська" — "Либідська" є неякісні проєктні рішення та неякісні будівельні роботи при спорудженні цієї ділянки тунелю.

Про це повідомляє пресслужба Київської міської державної адміністрації.

Зазначається, що експерти встановили, що причини аварійної ситуації в метро такі:

  • оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод
  • оправа тунелю збудована неякісно з порушенням допусків монтажу кілець
  • жорсткість тунелю нижча проєктної — з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

У КМДА також зауважили, що лабораторні дослідження підтверджують грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю. Згідно з висновками, усі необхідні регламенті роботи з утримання та обслуговування тунелю проводились відповідно до встановлених вимог.

"Варто зазначити, що лівий перегінний тунель, який збудовано повністю тунелепрохідницьким комплексом, перебуває в належному технічному стані, що також підтверджує дотримання всіх регламентних робіт службою, що експлуатує та утримує підземні споруди", — йдеться у повідомленні.

Результати проведеної експертизи нададуть правоохоронцям у межах порушеної кримінальної справи та у встановленому законодавством порядку. КП "Київський метрополітен" сподівається на неупереджене розслідування та готове до співпраці з правоохоронними органами, підсумували у КМДА.

Сьогодні зранку у Київській міській прокуратурі поінформували, що мають результати експертизи, які спростовують заяви КП "Київський метрополітен" про начебто неякісне будівництво тунелів між затопленими станціями.

Зазначається, що сторона обвинувачення також провела низку необхідних експертиз. Їхні результати виявили, що технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація. Експерти дослідили якість будівництва тунелю — порушень та будь-яких відхилень, які призвели до розгерметизації тунелю, не знайшли.

"Також встановлено, що заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались у період з березня 2011 року по грудень 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень та надали рекомендації по їх усуненню", — йдеться у повідомленні.

У прокуратурі поінформували, що наразі посадовці КП "Київський метрополітен" не надавали результатів жодних експертиз, чи інших документів, на яких ґрунтуються їхні заяви про неякісні проєктні рішення під час будівництва тунелю, що начебто і призвело до підтоплення.

Вчора, 23 липня, стало відомо, що двом посадовцям КП "Київський метрополітен" повідомили про підозру у службовій недбалості. Як стверджують правоохоронці, вони не проводили обстеження технічного стану тунелю метро, що призвело до потрапляння води на перегоні між станціями "Деміївська" та "Либідська". У метро звинувачення відкидають.

Що відомо про підтоплення тунелю київського метро

8 грудня 2023 року в Києві закрили кілька станцій метро у зв'язку з терміновим ремонтом на перегінному тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська". Поїзди стали курсувати від станції "Героїв Дніпра" до станції "Либідська".

Попередньо причиною назвали розгерметизацію тунелю та появу тріщин у стінах. Київська міська прокуратура розпочала досудове розслідування через підтоплення підземки.

9 грудня Державна комісія ТЕБ та НС дозволила використовувати як укриття станції та вестибюлі закритої гілки столичного метро. Відповідним відомствам доручили додатково перевірити безпеку таких укриттів.

Із 8 грудня минулого року від станції метро "Теремки" до станції "Либідська" їздить наземний транспорт, що дублює маршрути закритих станцій підземки.

Із 12 грудня змінились два маршрути громадського транспорту між станціями метро "Либідська" та "Деміївська". Це автобус №2-М та тролейбус №12. Із 13 грудня, від станції метро "Либідська" до станції метро "Деміївська" організували рух тимчасового автобусного маршруту № 60.

Також від 13 грудня в метро запрацював "човниковий" рух між станціями "Теремки" та "Деміївська". 14 грудня Київрада проголосувала за те, щоб пасажири метро не переплачували за вимушену пересадку через закриті станції підземки. З 18 грудня запровадили механізм компенсації "зайвих" поїздок.

Триває ремонт на перегінному тунелі синьої гілки метро — між станціями "Деміївська" та "Либідська". Рух поїздів на ділянці планують відновити на початку осені. За словами міського голови Києва Віталія Кличка, аварійна ситуація виникла через недотримання технології під час будівництва перегону 15 років тому.

Перегінні тунелі між станціями "Деміївська" і "Либідська" Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену Києва введені в експлуатацію у грудні 2010 року.

Читати ще

Читати ще Роботи тривають цілодобово: Кличко показав, як ремонтують тунель метро між станціями «Деміївська» та «Либідська»

Джерело

Новости Украины