Рейкові шляхи є важливим компонентом кожного мостового крана. Вони повинні витримувати як вантаж, який транспортується, так і саму конструкцію крана. Вкрай важливо при виготовленні та підготовці до встановлення кранових шляхів були враховані всі умови та особливості експлуатації вантажопідйомного обладнання.
Проектування, виготовлення, монтаж та експлуатація рейкових шляхів мостового крана суворо регулюється. Це важливо, тому що рейкові шляхи повинні зберігати свою стійкість до навантажень різної інтенсивності, а також не порушувати цілісність геометрії протягом досить тривалого часу.
У складі рейкових шляхів виділяють кілька компонентів. Основні компоненти, які формують напрямок руху мостового крана та обмежують його робочу зону — це рейки та підкранові балки, на які вони кріпляться. До додаткових компонентів належать елементи кріплення — рейки (напівшпали, болтові або інші різьбові з’єднання, скоби, підрейкова прокладка), гальмівні балки, буфери або ферми, пружини та інші низькомодульні пристрої.
Завданням додаткових компонентів є забезпечення кріплення та стійкості рейкових колій. На відміну від колій для залізничного поїзда, до рейкових колій мостового крана — https://kzpto.com.ua/uk/mostovi-krani/ передбачається низка більш жорстких вимог. Відстань між рейками вздовж прольоту балки варіюється в залежності від параметрів крана, що встановлюється. Тому навантаження на ту саму ділянку рейкової колії мостового крана може досягати значно більших значень, ніж у колій поїзда.
При проектуванні кранових шляхів необхідно уважно розрахувати фундамент та способи кріплення. А також, врахувати режими навантаження та вантажопідйомність мостового крана. Способи кріплення та набір конструктивних елементів рейкових шляхів можуть відрізнятися – все це залежить від типу кріплення кінцевих візків, інтенсивності навантажень, вантажопідйомності та типу крана.
Залежно від способу кріплення кінцевих візків та положення рейкових колій у просторі, розрізняють: підвісні кранові шляхи та опорні кранові шляхи. Конструкції підвісних кранових шляхів представляють собою рейкову двотаврову конструкцію, прикріплену до стелі або несучих ферм. У нижній її частині кріпляться кінцеві візки з колесами. Основне навантаження у цьому разі виявляється на нижню губу двутавра.
Тому допустима вантажопідйомність для мостових кранів, розміщених на підвісних кранових коліях, як правило, не перевищує 10 тонн. При цьому опорні кранові шляхи розташовуються на спеціальних колонах (опорах). Колони забезпечують велику вантажопідйомність за рахунок залізобетонного або сталевого виконання. Мостові крани, встановлені на опорні кранові колії, здатні піднімати вантаж масою до 50 тонн і більше.
У випадках коли стіни цеху або складського приміщення не розраховані для встановлення на них мостового крана, встановлюється незалежна опорна металева конструкція під кран — кранова естакада. Варто відмітити, що Київський завод підіймально-транспортного обладнання розробляє проект естакади безкоштовно при замовленні виготовлення мостового крана на своєму виробництві.
На КЗПТО розробляють проекти підкранових шляхів мостових кранів як стандартної, так і нестандартної конструкцій. У найкоротший термін тут готові запропонувати найбільш вигідний варіант мостового крана та підкранових шляхів під завдання замовника. Більш докладна інформація про виготовлення сучасних мостових кранів та кранових шляхів — на сайті КЗПТО. Посилання — тут.