Ремонт тунелю «синьої» гілки столичного метро: нові колії протестував пробний потяг

Оновленою ділянкою метро між «Либідською» та «Деміївською» пройшов перший пробний поїзд, Київ, 31 серпня 2024 р. КМДА

У ніч на 31 серпня оновленою ділянкою тунелю метро між станціями "Либідська" – "Деміївська" проїхав перший пробний поїзд. Над відновленим перегоном демонтують допоміжні будівельні конструкції, засипають котлован, виконуються роботи з благоустрою.

Про це повідомив міський голова Віталій Кличко у Telegram.

Для запуску першого пробного поїзда здійснили комплекс підготовчих робіт для сполучення тунелю з відремонтованою ділянкою. Фахівці проклали необхідні кабелі електропостачання, сигналізації та зв'язку, підключили контактну рейку, якою йде живлення для руху поїздів.

Пробний потяг тестував безпекові системи руху на різних швидкостях. У його складі також був спецвагон, який перевіряє нове колійне полотно, зокрема щодо дотримання належної ширини колії, відступів і можливого просідання, зазначив Віталій Кличко.

За його словами, надалі в нічний час ретельно перевірятимуть інженерні та безпекові системи перед повноцінним відновленням руху поїздів з пасажирами. Роботи тривають цілодобово, щоб найближчими тижнями відновити рух поїздів.

На будмайданчику над відновленим тунелем фахівці демонтують розвантажувальні плити та палі, засипають котлован ґрунтом, здійснюють роботи з благоустрою території.

Що відомо про підтоплення тунелю київського метро

8 грудня 2023 року в Києві закрили кілька станцій метро у зв'язку з терміновим ремонтом на перегінному тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська". Поїзди стали курсувати від станції "Героїв Дніпра" до станції "Либідська".

Попередньо причиною назвали розгерметизацію тунелю та появу тріщин у стінах. Київська міська прокуратура почала досудове розслідування через підтоплення підземки.

9 грудня Державна комісія ТЕБ та НС дозволила використовувати як укриття станції та вестибюлі закритої гілки столичного метро.

Із 8 грудня минулого року від станції метро "Теремки" до станції "Либідська" їздить наземний транспорт, що дублює маршрути закритих станцій підземки.

Також від 13 грудня в метро запрацював "човниковий" рух між станціями "Теремки" та "Деміївська". 14 грудня Київрада проголосувала за те, щоб пасажири метро не переплачували за вимушену пересадку через закриті станції підземки. З 18 грудня запровадили механізм компенсації "зайвих" поїздок.

Триває ремонт на перегінному тунелі синьої гілки метро — між станціями "Деміївська" та "Либідська". Рух поїздів на ділянці планують відновити на початку осені. За словами міського голови Києва Віталія Кличка, аварійна ситуація виникла через недотримання технології під час будівництва перегону 15 років тому.

Перегінні тунелі між станціями "Деміївська" і "Либідська" Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену Києва введені в експлуатацію у грудні 2010 року.

23 липня стало відомо, що двом посадовцям КП "Київський метрополітен" повідомили про підозру у службовій недбалості. Як стверджують правоохоронці, вони не проводили обстеження технічного стану тунелю метро, що призвело до потрапляння води на перегоні між станціями "Деміївська" та "Либідська". У метро звинувачення відкидають.

25 липня обрали запобіжний захід виконувачу обов'язків начальника, головному інженеру КП "Київський метрополітен" Віктору Вигівському — цілодобовий домашній арешт до 23 вересня. Його підозрюють у службовій недбалості, що призвело до потрапляння води на перегоні між станціями "Деміївська" та "Либідська".

Того ж дня суд обрав запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель столичного метрополітену Володимиру Сидоренку. Його теж підозрюють у службовій недбалості.

30 серпня міський голова Віталій Кличко заявив, що всередині раніше аварійного тунелю завершені всі будівельно-монтажні роботи. Він також анонсував початок випробувань колії тестовим потягом метро.

Джерело

Новости Украины