За інформацією: Суспільне Чернівці.
Одна зі шкіл області. Суспільне Чернівці
У Чернівецькій області немає можливості запровадити дистанційне навчання. Школам, які потрапляють під графіки відключень, радять проводити уроки очно в той час, коли на вулиці ще світло.
Про це в коментарі Суспільному сказала директорка департаменту освіти Чернівецької ОВА Оксана Сакрієр.
За її словами, через відключення електроенергії не всі школярі опиняються у рівних умовах, оскільки дехто не зможе під'єднатися до уроків онлайн. Тому департамент освіти рекомендує школам проводити навчання очно та ефективно використовувати світловий день. Це стосується лише тих шкіл, в яких є укриття. Ще приблизно 50 закладів вчаться дистанційно через відсутність сховищ.
Учні ліцею у Боянах обідають у їдальні при знеструмленні. Суспільне Чернівці
Вчителька Марія Хавка з ліцею у Боянах каже, що денного світла для уроків вистачає, проте при знеструмленні немає можливості використовувати мультимедійну дошку. Також вчительці доводиться перевіряти роботи учнів та заповнювати електронний журнал, коли з'являється електрика.
"У мене двоє дітей, треба з ними трошки повторити, вивчити. Крім цього, коли нам вже вночі вмикають світло, тоді я починаю працювати. Інколи до 2:00-4:00, як виходить", — розповідає вчителька.
При відсутності електрики вчителі вмикають ліхтарі для додаткового освітлення. Суспільне Чернівці
Також пізніше робити домашнє завдання починають і учні. За графіком, електрику в село подають приблизно о 23:00, а коли учні повертаються зі школи, то електрики зазвичай немає.
"Раніше я робила уроки вдень, а тепер змінився графік відключень, то мушу робити те, що не встигла вже вночі, коли з'являється світло", — каже учениця 8 класу Даніела Юрку.
У школі тривалість уроків не скорочували. Приміщення опалюють вночі, коли вмикають електрику. Також, щоб встигнути приготувати їжу для школярів, працівники їдальні, приходять на роботу раніше.
У межах академічної автономії школи можуть скорегувати час канікул, каже Оксана Сакрієр. Зокрема департамент рекомендує перенести осінні канікули та додати їх до зимових, аби впродовж всього січня учні були вдома.