Школи Хмельницької громади мають потребу в асистентах вчителів

За інформацією: Суспільне Хмельницький.

Урок в хмельницькому ліцеї №15, 12 жовтня 2023, Хмельницький. Фото: Суспільне Хмельницький

У Хмельницькій громаді не вистачає педагогів для роботи в команді супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, бракує асистентів вчителів.

Про це Суспільному Хмельницький розповіла виконуюча обов’язки директора міського департаменту освіти та науки Ольга Кшановська.

У дев’ятикласників ліцею № 15 імені Олександра Співачука урок всесвітньої історії, вчителька Аліна Вегера розповідала про французьку республіку і ставить учням питання. Письмові завдання учениця Ольга Бучина виконує на машинці Брайля. Дівчина має діагноз "незряча", говорить її мати Оксана: "Це патологія від народження, і в такому розумінні, як зір — його немає. Так, вона бачить трішки кольори, є світловідчуття, але звичайний текст або бачити малюнки вона не може".

Ольга Бучина розповіла, що на машинці Брайля друкує з третього класу, а на ноутбуці — з шостого: "Я звикла, я пишу в такому темпі, як мої однокласники. Коли тестові роботи й треба подумати, то я інколи перепитую, якщо диктують питання, але якщо класна робота, я пишу в рівному з ними темпі".

Урок в хмельницькому ліцеї №15, 12 жовтня 2023, Хмельницький. Фото: Суспільне Хмельницький

У ліцеї № 15 із тисячі восьмисот школярів — 48 з особливими освітніми потребами. З ними працюють 20 асистентів учителів, розповіла директорка навчального закладу Алла Кіящук.

"Асистент учителя, звісно, це — помічник учителя. Але реалії такі, що багато зусиль асистент робить для допомоги дитині. Різноманітні проблеми є в таких дітей, починаючи від санітарної кімнати, їдальні, закінчуючи підготовкою до уроку і концентрації уваги на уроці", — каже Алла Кіящук.

Асистенти вчителів працюють у кожному класі, де є діти з особливими освітніми потребами. Зі слів Ольги Кшановської, у Хмельницькій громаді таких класів 269.

"Потреба є в корекційних педагогах, в асистентах учителя чи вихователя. У нас сьогодні є велика кількість вакантних посад, ми відкриваємо дані групи й дані класи, але, на жаль, немає педагогів. Це не лише в напрямку інклюзії, взагалі, у зв’язку з воєнним станом маємо такі проблеми", — сказала Ольга Кшановська.

Дев’ятикласниця Ольга Бучина разом з асистенткою вчителя Анжелою Онофріюк, 12 жовтня 2023, Хмельницький. Фото: Суспільне Хмельницький

З дев’ятикласницею Ольгою Бучиною асистентка вчителя Анжела Онофріюк працює з четвертого класу. Для роботи з ученицею, розповіла, опанувала шрифт Брайля.

"Це мені дуже допомагає в моїй роботі, я дуже сподіваюся, що це допомагає і вчителям. Тому що я допомагаю перевіряти їм контрольні, самостійні, лабораторні, і звичайно, працюючи в парі з вчителями, така в нас тісна співпраця, і я готую, звичайно, адаптовані матеріали для неї", — каже Анжела Онофріюк.

Анжела Онофріюк розповіла як виглядають адаптовані матеріали для дітей з порушеннями зору на прикладі карток для уроку біології.

"З різних матеріалів я виготовляю картки так, щоб дитина могла розрізнити саме будову. Все підписано шрифтом Брайля. Намагаюсь давати прості елементи, щоб вона зрозуміла саме склад. А вже вчитель далі, використовуючи ці матеріали, розповідає яку функцію кожна частинка має", — каже асистентка вчителя.

Картка для уроку з біології адаптована для дітей з порушеннями зору, 12 жовтня 2023, Хмельницький. Фото: Суспільне Хмельницький

Про важливість асистента вчителя говорить учениця: "Ми з нею дуже схожі характерами, нам легко комунікувати, вона мене підтримує часто, в неї бувають труднощі, та вона каже, що мене не залишить, доведе до кінця, бо ми вже разом".

Асистент учителя, зі слів виконуючої обов’язків директора міського департаменту освіти та науки Ольги Кшановської, є частиною команди супроводу, яка відповідає за індивідуальний розвиток дитини з особливими освітніми потребами.

Новости Украины