Станція метро «Деміївська» у день відновлення роботи. Київ, 12 вересня 2024 року. Суспільне Новини/Влада Колодій
У четвер, 12 вересня, у Києві відновили повноцінний рух поїздів "синьою" гілкою метро після дев'яти місяців ремонтних робіт у тунелі між станціями "Либідська" і "Деміївська". Поїзди знову курсують від "Героїв Дніпра" до "Теремків" за стандартним графіком.
Як розповіли кореспондентці Суспільного пасажири, повноцінне відновлення роботи "синьої" гілки стало приємною несподіванкою.
"Чекав з грудня місяця, до цього пересувався маршрутками. Сподіваюся, буде трохи легше. Був приємно здивований. Це було неочікувано. Ми якраз зібралися з друзями і прийшло сповіщення про те, що знову працюватиме метро", — сказав пасажир Євген.
Люди спускаються на станцію метро «Деміївська». Київ, 12 вересня 2024 року. Суспільне Новини/Влада Колодій"Довго чекали (запуску "синьої" ), як і всі. Звичайно полегшує. Раніше добиралася різним транспортом, їхала до Шулявки і так далі. А сьогодні ось перший раз. Буду на пів години швидше їхати", — розповіла пасажирка метро Лариса Василівна.
Пасажири на станції метро «Либідська». Київ, 12 вересня 2024 року. Суспільне Новини/Влада Колодій"Так швидко доїхали. Я в захваті. Я добираюсь з Іподрому. Раніше я 20 хвилин чекала. Зараз швидко добралася, дуже приємно", — ділиться враженнями киянка Дарина.
Вхід до станції метро «Демівська». Суспільне Новини/Влада Колодій"Я звик до автобуса. Але зараз краще, набагато швидше. Хвилин 20 точно економиш, тому що там багато народу їде. Коротше, класно", — каже пасажир Денис.
Учора, 11 вересня, міський голова Віталій Кличко повідомив, що пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між "Деміївською" та "Либідською" вже завершили. За його словами, кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості.
Причиною розгерметизації Кличко назвав помилки на етапі проєктування та неякісне виконання будівельно-монтажних робіт. Також лабораторні дослідження підтвердили "відсутність хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю".
Що відомо про підтоплення тунелю київського метро
Перегінні тунелі між станціями "Деміївська" і "Либідська" Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену Києва введені в експлуатацію у грудні 2010 року.
8 грудня 2023 року в Києві закрили кілька станцій метро у зв'язку з терміновим ремонтом на перегінному тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська". Поїзди стали курсувати від станції "Героїв Дніпра" до станції "Либідська".
Попередньо причиною назвали розгерметизацію тунелю та появу тріщин у стінах. Київська міська прокуратура почала досудове розслідування через підтоплення підземки.
Із 8 грудня минулого року від станції метро "Теремки" до станції "Либідська" почав їздити наземний транспорт, що дублював маршрути закритих станцій підземки.
9 грудня Державна комісія ТЕБ та НС дозволила використовувати як укриття станції та вестибюлі закритої гілки столичного метро.
Також від 13 грудня в метро запрацював "човниковий" рух між станціями "Теремки" та "Деміївська". А 14 грудня Київрада проголосувала за те, щоб пасажири метро не переплачували за вимушену пересадку через закриті станції підземки. З 18 грудня запровадили механізм компенсації "зайвих" поїздок.
За словами міського голови Києва Віталія Кличка, аварійна ситуація виникла через недотримання технології під час будівництва перегону 15 років тому.
23 липня стало відомо, що двом посадовцям КП "Київський метрополітен" повідомили про підозру у службовій недбалості. Як стверджували правоохоронці, вони не проводили обстеження технічного стану тунелю метро, що призвело до потрапляння води на перегоні між станціями "Деміївська" та "Либідська". У метро звинувачення відкинули.
25 липня обрали запобіжний захід виконувачу обов'язків начальника, головному інженеру КП "Київський метрополітен" Віктору Вигівському — цілодобовий домашній арешт до 23 вересня.
Того ж дня суд обрав запобіжний захід у вигляді цілодобового домашнього арешту начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель столичного метрополітену Володимиру Сидоренку.