Депутати стурбовані кількістю ДТП на дорогах України. Вони зареєстрували у ВР законопроект, де визначені пункти правопорушень, після яких права у водія забирають назовсім. Кого «наздожене» покарання, з’ясовували журналісти 24 каналу
Досі існувало два документи стосовно прийняття мір до правопорушників-водіїв. Це ст. 55 Кримінального кодексу України та ст.30 Кодексу України Згідно першій права відбиралися за систематичні, грубі порушення терміном на 10 років. Друга передбачала сплату штрафів. Проект закону №6278 вносить поправки до існуючих документів, розглядаючи необхідність вилучення прав водія при знаходженні за кермом у нетверезому стані.
Чи буде прийнятий закон і чи вважається він справедливим
Мабуть, 100-відсотково депутати не проголосують. І на те вказує ряд причин.
1. Зменшиться кількість водіїв, тому знижується придбання пального, звертання то автосервісів, купівля нових автівок.
2. Менше штрафів – знижуються надходження до бюджету.
3. У стані напідпитку їздить багато людей. Той, хто біль 3 разів був «спійманий на гарячому», навряд чи злякається і почне їздити тверезим.
Можливо, слід ввести бальну систему, щоб слідкувати за порушеннями. Коли водій добирає максимум балів, то вилучати права терміном на 1 рік. А у випадку ДТП сильно штрафувати винуватців та забирати власні автівки.
З іншого боку, при довічному вилучені прав може виникнути «тіньове» вирішення питання, що пов’язане з дачею хабара. І тоді учорашній винуватець знову з’являється на дорозі і стає загрозою для інших учасників дорожнього руху. І що тоді можна сказати про зменшення кількості зіткнення машин, наїздів на пішоходів, порушення правил пересування на перехресті?
Яка користь очікується від змін
Ст. 130 КУпАП вже розглядає покарання довжиною у 10 років. Якщо воно буде безстроковим, тобто незмінним, коли люди враз з водія перетворюється на пішохода, то де ж буде місці виправленню? Що, коли правопорушник цілком усвідомить свою провину? Чому лишати його такого шансу?
Чи не краще буде підвищити первинний розмір штрафу за водіння у нетверезому стані, щоб надалі відбивало бажання порушувати закон? А якщо декілька сплачених адміністративних покарань не подіють, тоді вже дійсно вилучати права назавжди. Тобто, щоб остаточно покарати порушника доріг, слід виявити, що він систематично, за власним розумінням нехтував правилами дорожнього руху, керуючи авто після розпивання алкоголю.
Аналогічна ситуація у іних країнах
Як повідомляє канал 24, є примусове відбирання прав на управління машиною. Але це робиться, коли є обтяжувальні наслідки, пов’язані з фізично постраждалими та загиблими.
Подобається підхід, що застосовують у Данії. По-перше, кожного водія перевіряють на присутність психічних відхилень та вад із здоров’ям. Якщо він не може повноцінно почуватися за кермом, то подальша самостійна їзда забороняється.
По-друге, кошти від сплачених штрафів направляють у фонд потерпілих від ДТП. Люди не чекають державних виплат, а отримують фінансову компенсацію з цих накопичень.
Це одна пропозиція – змінити існуючий термін позбавлення прав, що сягає 10 років, на 20 чи 30 років, як це діє в Європі. А після цього вертати права лише у тому випадку, коли водій пройде тестування на комп’ютері та здасть практичний іспит на керування.
Читайте також новини України 24