Стало відомо, як зміниться Центральний ринок у Сумах

У сумських фейсбук-групах почали з’являтися фото центрального ринку зі знесеними торгівельними місцями. ЦУКР вирішив з’ясувати що відбувається з ринком і поговорив із його директором Расулом Галаєвим.

Про конкуренцію з супермаркетами, зовнішній вигляд ринку та інші причини змін читайте в нашому інтерв’ю.

Як ринок виглядає зараз

Сумчани, що діляться фотографіями, більше всього звертають увагу на прибрані

торгівельні місця в головній будівлі. Замість них там наразі пуста площа, ми зробили фото 360° для наочності.

Реконструкція Центрального ринку передбачає не лише зміни в торгівельних місцях у головній будівлі, а й по вулиці 1-ї Набережної річки Стрілки. Ідеї проєкту запозичили в інших країнах, а завершити зміни хочуть за півтора роки.

Реконструкція та погляд у майбутнє

За словами директора реконструкція пов’язана з бажанням конкурувати з іншими торгівельними майданчиками, не відстаючи від них у якості. У першу чергу мова йде про супермаркети та торгівельно-розважальні центри, яких у Сумах з’являється все більше, а сумчани частіше віддають їм перевагу.

Головні переваги супермаркетів, на відміну від будь-яких ринків — це тривалий графік роботи, зручна організація торгівельних рядів з товарами та приємний дизайн. Деякі мережі маркетів працюють навіть цілодобово, а в торгівельних центрах є свої кінотеатри.

Саме ці переваги, які наразі недоступні для ринку, хочуть отримати після реконструкції.

У першу чергу ми хочемо створити умови для покупця: щоб можна було під’їхати на авто,

територія мала привабливий вигляд, всередині було комфортно перебувати тривалий час.

Що зміниться

У першу чергу, суттєво зміниться зовнішній вигляд як зовні, так і в середині центральної будівлі.

За проектом ззовні додадуться місця для паркування, з’являться дитячі майданчики, газони, дерева та більше місць для відпочинку. Це планують реалізувати завдяки прибиранню торгівельних конструкцій зі сторони вулиці 1-ї Набережної річки Стрілки.

Конструкції, які прилягають до будівлі, поки що зачіпати не планують. Однак перед ними побудують стінки, які будуть приховувати їх зовнішній вигляд. Прибрані ззовні ко

нструкції перемістять усередину ринку.

Всередину також відбудуться зміни. На звільнене місце у центральній частині будівлі (її ще називають галереєю) перемістять м’ясний, а згодом молочний та ковбасний відділи.

На місці звільнених відділів будуть ті самі торгові місця, які знаходилися зовні. Їх зроблять за зразком магазинів у «Євробазарі»: два ряди та острівки між ними.

Ідея полягає в тому, щоб зібрати усі продукти в одному місці з новим технологічним обладнанням.

На сьогоднішній день більшість продуктів на ринку продається у розкиданому стані або, іншими словами, не організовані. Це також хочуть змінити. Допоможе в цьому розташування продуктових точок по зонах. Буде окремий сектор із м’ясом, молоком, овочами, кондитерськими виробами, рибою, тощо.

Кожен із них матиме свою електрику, водопостачання та каналізацію, якщо це необхідно за нормами.

Ще одна причина таких змін — це дотримання принципів ХАССП — концепції контролю за якістю продуктів, починаючи від виробництва і до зберігання та продажу. Її розробляли для астронавтів, а згодом вона стала обов’язковою для масового використання у багатьох країнах світу. Україна теж не є виключенням.

Саме тому усі продукти, що швидко псуються, на Центральному ринку планують продавати виключно з холодильників.

Дизайн, фудкорти та доставка

У 21 сторіччі увага споживача дуже прикута до естетичного вигляду фактично в усьому. Це стосується, наприклад, газет, які переросли в цифрові медіа з власним дизайном, телефонів, яким недостатньо просто приймати виклики та всього іншого.

Ідея полягає в тому, щоб ринок був не лише місцем, де прийшов та швидко скупився. Ринок — невід’ємна частина міста, а так як він знаходиться в центрі, то має його підкреслювати та доповнювати.

Кожна з торгівельних зон матиме свій індивідуальний вигляд та вказівник. Наприклад, на відділі з рибою можуть з’явитися світильники в вигляді якорів.

Інтер’єр хочуть наповнити зеленню та деревами. За словами директора це додасть свіжості та затишку для відвідувачів.

На місці рибного павільйону планують зробити зону фудкортів. Цікаво, що вони не будуть повторювати кухню один одного. Запрошувати до співпраці будуть тільки франшизи. Це рішення директор пояснює так:

Ситуація з закладами в Сумах така, що довіра до готових франшиз значно вища — у них все класно, все виходить, все працює. До мене часто приходять з «я спробую». Але я прекрасно знаю, чого коштує організувати ресторан, та які з цим бувають головняки.

Ще одна принципово нова річ, яку хочуть реалізувати — власну доставку продуктів. Так, свіжі продукти будуть доставляти до тих, хто не встигає завітати на ринок. При цьому самі гарантуватимуть якість роботи цього сервісу.

Ми не згадали підвальний поверх, де продають інструменти та різноманітні деталі. Расул Галаєв каже, що змін тут не відбудеться:

Їх чіпати не можна. Там свій колорит та своя атмосфера. Я не знаю, що там можна зробити, а зараз не хочу їм заважати.

Реконструкції триватиме приблизно півтора роки, а ремонтні роботи будуть проходити паралельно, щоб не зупиняти роботу усього ринку.

cukr.city

Источник

Новости Украины