Стало відомо, яка швидкість автомобіля найоптимальніша з погляду витрати пального

Ціни на пальне змушують водіїв постійно думати про економію. Один із головних чинників, що впливає на витрату — швидкість руху.

Проблема в тому, що зростання швидкості не веде до пропорційного зростання витрати — вона збільшується набагато швидше.

Про це повідомляє портал ampercar.com.

Витрата залежить від багатьох факторів

Єдиної відповіді на питання, скільки саме споживає авто, немає. Все залежить від типу двигуна, виду пального, коробки передач, маси, аеродинаміки, технічного стану, шин і дорожнього покриття. У мікролітражки та великого універсала «економічна» швидкість буде різною.

Попри це, існують загальні рекомендації. Ще зі старих підручників відомо: після 90 км/год витрата різко зростає. І навіть сьогодні, попри технологічний прогрес, це правило залишається актуальним.

Оптимальна швидкість — до 100 км/год

Ще у 2010-х роках фахівці Міністерства енергетики США підрахували, що найбільш оптимальною швидкістю руху для легкових автомобілів на трасі залишається діапазон у 55–60 миль на годину (88–96 км/год).

Згідно з результатами того ж дослідження, збільшення швидкості з 96 км/год до 105 км/год призводить до зростання витрати пального на 5%. При цьому подальше підвищення швидкості веде до ще більш радикального збільшення споживання пального — насамперед через зростання аеродинамічного опору та зниження ККД двигуна.

Наприклад, підвищення швидкості з 105 до 115 км/год збільшує витрати ще на 12–17%. А при досягненні 120 км/год витрата зростає вже на 23%. При цьому, у міру наближення до 160 км/год, витрата для абсолютної більшості бюджетних авто починає зростати ще стрімкіше.

Нещодавно також протестували легковик із 1.6-літровим двигуном і автоматом. На 80 км/год він споживав 5,7 л/100 км. При 100 км/год — 6,5 л, на 120 км/год — 8,2 л, а на 160 км/год — до 13 л.

Отже найекономічніший діапазон швидкості — 80–100 км/год. Вище — витрати зростають різко. Якщо немає нагальної потреби, «топити» немає сенсу.

Новости Украины