Про це під час пресконференції розповіла директорка департаменту освіти і науки Запорізької обласної військової адміністрації Людмила Бухаріна.
Станом на сьогодні в Запорізькій області 212 навчальних закладів мають пошкодження різного ступеня руйнування. Серед них — 117 шкіл і близько 50 дитячих садків.
Найбільше пошкоджень — у Пологівському районі, де тривають активні бойові дії, Василівському районі, а також на території Запорізького району біля лінії зіткнення.
"Щоб оцінити рівень пошкоджень та обсяг ресурсів, необхідних для відновлення будівель закладів, необхідна експертна оцінка та відповідний акт експертного обстеження. Ступінь руйнування більшості з цих пошкоджених об'єктів визначити неможливо через відсутність доступу, — розповіла Людмила Бухаріна.
— Де є можливість, обстеження проводяться. Поки що в нас комісія ще жодного разу не зробила висновку, де було б зафіксовано повне руйнування. Хоча на думку пересічної людини здається, що потрібно будувати нову школу з нуля".
За словами очільниці освіти області, нині вже триває робота для майбутнього відновлення зруйнованої освітньої інфраструктури.
"Майбутнє відновлення — це відповідальність засновників. Якщо ми говоримо про школу, засновниками є громада, вони мають займатися цим питанням. Що стосується професійно-технічної освіти — засновником цих закладів є держава. Думаю, що пізніше буде представлена певна програма. — поділилася директорка департаменту освіти і науки Запорізької ОДА.
— На сьогодні на державну програму відновлення поки що подали один об'єкт, який нам фізично доступний, проєктно-кошторисну документацію Хортицької національної академії, куди було кілька влучень ракети. Можливо, з першого погляду здається, що там незначні пошкодження, але насправді ж експерти встановили дуже значні руйнування. Там має бути серйозне відновлення з великим обсягом ресурсів. Очікуємо на позитивне рішення, щоб потрапити в цю програму відновлення і відремонтувати цей значущий заклад. Тому що академія — це структура, яка має кілька підрозділів: від дитсадка до університету".
Людмила Бухаріна зазначає, що після перемоги заплановано відновлення всіх зруйнованих об'єктів. Але поки тривають ці роботи, слід очікувати оптимізації освітньої мережі.
"Оптимізована мережа означає, що зруйнована школа, можливо, певний період часу не буде відновлюватися. Але учнівський континент і вчителі зможуть впроваджувати освітній процес в іншій школі цієї або сусідньої громади, де є можливість запустити навчання", — розповіла голова департаменту.
— Тут ми маємо правильно спрогнозувати цю мережу, логістичний зв'язок з іншою школою. Виникає необхідність забезпечення підвезення на автобусі".