Столичний метрополітен переплатив у понад 6 разів за транспортування подарованих вагонів з Польщі — Держаудитслужба

Потяги метро із польських вагонів. Telegram/Віталій Кличко

Комунальне підприємство "Київський метрополітен" за послугу транспортування вагонів, безоплатно отриманих від Варшави, заплатило близько 160 мільйонів гривень. Тоді як ринкова вартість такого перевезення коштує близько 30 мільйонів гривень.

Такого висновку дійшли у Державній аудиторській службі України під час проведення перевірки фінансової діяльності столичного метро.

Як засвідчили результати аудиту, транспортно-експедиторські послуги з організації міжнародного перевезення одного вагону метро з Варшави до Києва у середньому коштують 0,5 млн грн. Тоді як "Київський метрополітен" за кожен доставлений вагон заплатив 3,15 млн грн.

За транспортування усіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, Київ сплатив 189,34 мільйона гривень. Тоді як, за результатами досліджень тарифів на ринку перевезень, вартість надання таких послуги могла становити близько 30 млн грн, підрахували у Держаудитслужбі.

Також у відомстві зазначили, що підприємство-переможець, яке доставило вагони в Київ, очевидно дебютувало у сфері транспортно-експедиторських послуг.

"З’ясувалося, що впродовж 2022-2023 років воно більше нікому з учасників ринку не надавало вказаних послуг. Перевезення вагонів з Польщі до Києва за договорами з "Київським метрополітеном" — його єдиний досвід в цьому напрямку", — йдеться у висновках аудиторів.

У службі стверджують, що провести зустрічну звірку аудиторам не вдалося — їх не допустили на підприємство. Через що Держаудитслужба скерувала до Національної поліції відповідний лист про сприяння.

Суспільне намагається отримати коментар у КП "Київський метрополітен" щодо оприлюднених результатів перевірки Держаудитслужбою.

Тим часом у КМДА розповіли, що сьогодні, 3 жовтня, столичною підземкою почав курсувати ще один варшавський потяг. Експлуатацію першого такого поїзда розпочали в листопаді 2023 року, другий вийшов на маршрут у квітні цього року.

Загалом фахівці підприємства адаптували 16 із 60 варшавських вагонів. І продовжують роботи, адже велика кількість варшавських вагонів — у хорошому технічному стані, розповів столичний голова Віталій Кличко.

Більшість вагонів із Варшави насамперед використовують у якості технічних донорів для капремонтів наявного рухомого складу, оскільки 80% парку вагонів столичного метро складають вагони, що виготовлені за радянських часів.

Що відомо про оновлення вагонів київського метро

На початку 2023 року Київський міський голова Віталій Кличко та мер Варшави Рафал Тшасковський підписали листа про співробітництво між метрополітенами обох міст. Йшлося про передачу польською столицею Києву 60 вагонів метро. Це та ж серія вагонів №717, які експлуатуються в українській столичній підземці.

Місту безкоштовно передали вагони російського зразка 81 серії. Перед відправкою до Києва з польських вагонів демонтували різне обладнання, яке не використовували в українському метро.

Перший зчеп із шести вагонів прибув до столиці наприкінці квітня 2023 року. Наприкінці жовтня до Києва прибув останній потяг із Польщі. З 1 листопада минулого року "зеленою" гілкою метро почав курсувати перший потяг, зчеплений із польських вагонів.

На початку квітня 2024 року на маршрут "зеленої" гілки столичного метро вийшов другий потяг з вагонів, які столиця отримала від Варшави.

Читати ще

Читати ще Київ отримав 50 млн євро на заміну застарілих вагонів метро російського виробництва

Джерело

Новости Украины