Вчителька з Хмельниччини: «Дітей треба вчити не заздрості, а патріотизму»

За інформацією: Суспільне Хмельницький.

Фото: Суспільне Хмельницький

Основна відмінність виховання українців та росіян, починаючи зі шкільної парти – плекання в останніх заздрості й ненависті до тих, хто живе краще за них. Так вважає вчителька історії та правознавства Дружненської гімназії Красилівської громади Галина Стецюк. Виховання українців в школі, на її думку, має розпочинатися із розуміння внутрішнього світу дитини, її потреб та настанови на те, що вона заслуговує на повагу за свої старання.

Про це Суспільному розповіла вчителька історії та правознавства Дружненської гімназії І-ІІ ступенів Галина Стецюк.

Вчителька історії та правознавства Дружненської гімназії І-ІІ ступенів Галина Стецюк каже, що професію вчительки обрала невипадково.

«Маю такий досвід вчительської дитини. В мене мама – вчитель початкових класів. І дуже подобалось саме з цих галузей – історія й правознавство. Подобалась вчителька, подобалось, як вона викладає і подобався сам предмет. Тому вирішила піти саме на таку спеціальність», — розповідає вчителька.

«Щоб ладнати з учнями, треба мати спільні погляди та думки», — вважає Галина Стецюк. Фото: Суспільне Хмельницький

Галина Стецюк винайшла свій метод, як ладнати з учнями. Каже: для цього потрібно бути з ними «на одній хвилі».

«Потрібно, напевно, мати спільні погляди, спільні думки. Були моменти, коли навіть діти ділилися тим, що вони відчувають, що вони роблять вдома, як вони час проводять. Іноді дивилась навіть їхні передачі, мультики, мали багато спільних інтересів, для того, щоб встановити між нами зв'язок. Потрібно бути гнучким до змін, до дитячого чогось, до думок їхніх», — пояснює Галина Стецюк.

На думку вчительки, сучасні діти потребують більше прав. Галина Стецюк вважає, що діти мають право обирати те, що подобається найбільше. Такий підхід, на її думку, піде лише на користь.

«Загалом, я дотримуюсь тих поглядів, що нашу освіту потрібно було кардинально міняти з 1991 року. Давати дітям більше прав якихось. Давати їм можливості реалізувати свої бажання – створювати якісь проєкти, робити якийсь продукт, який би вони хотіли. Вони зараз, наприклад, дуже позитивно ставляться до медійних проєктів», — каже Галина Стецюк.

До викладання свого предмета Галина Стецюк підходить відповідально. Під час уроку історії розповідає так, щоб діти мали можливість аналізувати.

«Напевно що подати теоретичний матеріал так, щоб діти змогли проаналізувати своє бачення того матеріалу, визначити та сильні, і слабкі сторони будь-якої події історичні й сформувати своє ставлення до України. Але має бути внутрішнє відчуття того, яким чином це подати, тому що нав’язаний патріотизм і занадто багато матеріалу по патріотичному вихованню може тільки шкодити. Тому я думаю, що воно має бути дозованим», — розповідає вчителька.

«Патріотизм не треба нав’язувати, все має бути дозованим», — вважає Галина Стецюк. Фото: Суспільне Хмельницький

На думку вчительки, російські педагоги вчать дітей зі шкільної парти не патріотизму, а заздрості.

«Я навіть не знаю, чи в них є виховання патріотизму? Чи ненависті до тих, хто живе краще них, хто живе вільніше і хто живе в демократичному суспільстві. Я думаю, що це є така заздрість і бажання знищити українців», — пояснює Галина Стецюк.

Найскладніше в роботі педагога, вважає Галина Стецюк, це перебороти власний страх. Щоб діти бачили в учителя впевненість та віру.

«Основні труднощі – внутрішньо перебороти якийсь страх. І в період дистанційного навчання, і в період пандемії, і під час воєнного стану – не передавати свого хвилювання учням. І психологічно налаштувати себе і їх на те, що потрібно далі продовжувати навчатись», — розповідає вчителька.

Новости Украины