Вижити в темряві. У Харкові зростає кількість ДТП за участі пішоходів

На темних вулицях перехожих не видно.

За час війни кількість ДТП в Україні зросла на 10%. Рекорди б’є Київ — там число аварій на дорогах збільшилось на чверть. У Харкові найпоширеніші причини дорожньо-транспортних пригод — темрява на перехрестях, перевищення швидкості та пияцтво за кермом.

З настанням темної пори року у Харкові зростає кількість ДТП. Особливо вразливі на дорогах пішоходи, яких увечері не видно на міських вулицях. У поліції радять їм носити флікери — аксесуари, які відбивають світло у темряві. 

Потрібен флікер

Днями харківські поліцейські вийшли на Сумську з подарунками для перехожих. Пішоходам, які пізно увечері гуляли вулицями або поверталися додому з роботи, копи давали яскраві браслети — флікери. Якщо їх почепити на одяг або сумку, шанси не потрапити в ДТП різко зростають. Адже навіть білий одяг або ліхтарик в руках не робить людину такою видимою (див. інфографіку).

Ця акція проводиться в Харкові кожного року, але ще ніколи не була такою актуальною. О 4 вечора в місті вже темно, о 6 ранку ще ледь видно, а у ці часи на вулицях знаходиться  безліч людей. Яерез безпекові моменти та економію електроенергії вуличного освітлення в Харкові немає, тож більшість пішоходів, які в наших широтах восени надають перевагу темному одягу, стають невидимими для водіїв. 

Інфографіка: Микита Лисенко/UA-NEWS.in.ua

«Зараз освітлення на дорогах мінімальне, ми не можемо вплинути на його появу, тому  максимально закликаємо пішоходів бути помітними. Ця акція була не разова, вона буде  час від часу проходити бо є тенденція по всій Україні — у порівнянні з літнім періодом аварій за участі пішоходів стало більше», — розповів UA-NEWS.in.ua речник патрульної поліції Харківщини Дмитро Гайдук.

За даними Нацполіції України, з часу повномасштабної війни кількість дорожньо-транспортних пригод в країні збільшилася на 10%.

«Відмічається суттєве збільшення — на чверть — фактів загибелі пішоходів. За два тижні загинув 51 пішохід. З них 38 — саме в темну пору часу», — сказав начальник Департаменту організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Нацполіції Олексій Сергєєв під час брифінгу. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Харкові шукають свідків смертельної ДТП із водієм-втікачем

Аби збільшити шанс на виживання на темних вулицях, можна не чекати зустрічі з патрульним, який подарує  браслет, а купити його самостійно. Продаються такі браслети і стрічки у господарчих відділах супермаркетів, будівельно-господарчих магазинах та в багатьох інтернет-крамницях. Коштують від 25 гривень за браслет, від 50 гривень за стрічку-флікер. Є ще світловідбиваючі жилети, вони обійдуться в середньому в 250 гривень. Світловідбиваючі нашийники для собак пропонують в середньому за 300-500 гривень.

23 п’яних водія

Вечірня темрява — далеко не єдина причина того, що кількість ДТП зростає. За час війни культура водіння в Харкові суттєво знизилася. Насамперед, йдеться про швидкісний режим на дорогах — багато водіїв його не дотримуються. На початку війни камери фіксації у місті та за містом були вимкнуті, за швидкістю поліцейські взагалі не слідкували, бо мали багато іншої роботи. Тоді автомобілів на дорогах Харкова було мало, то ж і аварії траплялися нечасто.  Зараз машин в місті побільшало, а звичка перевищувати швидкісний режим залишилась.

«Одна з головних причин аварій  — перевищення безпечної швидкості руху. Допустима швидкість автомобіля в місті — 50 кілометрів  за годину.  Якщо говорити про інші причини  — це, найчастіше, порушення правил проїзду перехресть», — каже Дмитро Гайдук.

На високій швидкості водії часто не встигають загальмувати перед пішохідними переходами. Наприклад, при швидкості руху автомобіля 50 км/год гальмівний шлях складає близько 30 метрів. Коли ж цей автомобіль їде зі швидкістю 60 км/год — цей шлях становить вже 40 метрів. Гальмівний шлях автомобіля, який рухається зі швидкістю 100 км/год, може  досягати 250 метрів — і тут вже не важливо, чи носить пішохід світловідбиваючі елементи на одязі.

Харківські скейтбордисти з флікерами на одязі. Фото: Патрульна поліція Харківщини

9 листопада на проспекті Героїв Харкова водійка автомобіля Pegaut 206 збила перехожого на «зебрі». Це сталося серед білого дня — о 10:30, ймовірною причиною було перевищення швидкості руху.

Іще одна велика проблема останніх місяців — п’яні водії. Кількість автомобілістів напідпитку у порівнянні з довоєнним часом побільшало в рази, кажуть поліцейські. Лише за жовтень поліцейські зупинили  558 нетверезих водіїв — на 34% більше ніж за попередній місяць.

«Була в нас недавно нічна зміна, на якій батальйон з 8 вечора до 8 ранку виявив 23 водія в стані алкогольного сп’яніння. Незважаючи на те, що в нас встановлена коменданська година, нетверезі водії їздять і вночі», — розповідає Дмитро Гайдук.

Від таких водіїв теж не врятують флікери. Ймовірно, саме тому у вечірні години вулиці міста пустіють: харків’яни намагаються зробити всі важливі справи вдень, аби не вештатись дорогами у темряві. 

Джерело