За інформацією: Суспільне Чернівці.
Один з нових тролейбусів у Чернівцях. Суспільне Чернівці
У Чернівцях планують закупити 50 нових тролейбусів та побудувати нову тролейбусну лінію до Калинівського ринку. Для цього візьмуть позику у понад 13 мільйонів євро від Європейського інвестиційного банку.
За це рішення проголосували на засіданні виконкому міськради, повідомляє кореспондентка Суспільного.
Чому потрібні нові тролейбуси та лінія на Калинівський ринок
У висновку щодо доцільності кредиту йдеться, що середній термін експлуатації тролейбусів у Чернівцях — 24 роки, при цьому за нормативами він не має перевищувати десяти.
Наразі на маршрутах працює 70 тролейбусів, які є зношеними на 90%, повідомив заступник міського голови Ігор Крохмаль. Водночас у депо є можливість утримувати 130 машин.
"Цими 50 тролейбусами замінимо наявні, які практично вже не підлягають ремонту. Загалом ЧТУ потрібно 100 нових тролейбусів, щоб ефективно надавати послуги", — розповів Крохмаль.
За його словами, планують закупити тролейбуси українського виробництва, отримати транспорт зможуть у 2023-2024 роках.
Нову тролейбусну лінію планують побудувати вулицею Старожучківський шлях до Калинівського ринку та запустити новий маршрут, розповів Крохмаль. В обґрунтуванні рішення виконкому йдеться, що це поліпшить екологічну ситуацію в Чернівцях.
Депо тролейбусного управління. Архівне фото. Суспільне Чернівці
Як повертатимуть кредит
Загальна вартість проєкту — до 16,3 мільйона євро. Крім кредиту у понад 13 мільйонів, з міського бюджету мають виділити 2,7 мільйона євро ПДВ. На купівлю тролейбусів витратять приблизно 11,5 мільйона євро, на побудову тролейбусної лінії — приблизно 1,6 мільйона, повідомив Суспільному заступник міського голови Євгеній Маховіков.
Відсоткова ставка по кредиту поки невідома, втім очікують, що вона не перевищуватиме 2,5%. Повертати кредит буде Чернівецьке тролейбусне управління, у разі потреби підприємство дотуватимуть з бюджету міської ради.
"Виплата кредиту триватиме 22 роки, з яких 5 — пільговий період, коли ми не повертаємо кредит, а будемо платити тільки відсотки", — повідомив Маховіков.
Взяти кредит місто змогло завдяки фінансовій угоді, яку у вересні підписав президент. Окрім Чернівців, ця угода поширюється на 17 міст. Вони зможуть отримати нові електричні автобуси, трамваї, тролейбуси, потяги метрополітену, а також модернізувати трамвайні та тролейбусні лінії.
Нову тролейбусну лінію планують побудувати до Калинівського ринку. Суспільне Чернівці
Яка доцільність проєкту
Кандидат економічних наук Богдан Сторощук розповідає, що для розуміння економічної доцільності залучення кредиту, необхідно бачити розрахунки — про протяжність нового маршруту, витрати на електроенергію, середню кількість пасажирів. Таких розрахунків у міській раді не публікували.
"Мають бути чіткі розрахунки, що коштом цього кредиту буде покрашено фінансовий стан тролейбусного управління. Наприклад, буде зменшено енергоспоживання або витрати на обслуговування тролейбусів", — розповів Сторощук.
За словами заступника міського голови Євгенія Маховікова, тролейбусне управління має фінансову спроможність виплатити кредит за понад 20 років. Пояснює це тим, що після підвищення тарифу на проїзд збиток підприємства зменшився, також — переходом на електронний квиток і введенням у штат контролерів.
Що відомо
- У вересні тролейбусне управління підписало договір на постачання п'яти нових тролейбусів українського виробництва. Вартість одного тролейбуса – понад 10,3 мільйона гривень. За всю партію транспорту заплатять 51,5 мільйона гривень.
- У Чернівцях виконком міськради з 1 жовтня підвищив тариф на проїзд в тролейбусах до 10 гривень за одну поїздку. Учні їздитимуть безкоштовно, студенти сплачуватимуть 5 гривень.
- З 1 жовтня валідатори у тролейбусах Чернівців не видають друковані чеки після сплати за проїзд. Контролери отримуватимуть дані про оплату з банківських карток пасажирів через термінал.
- Електронний квиток у Чернівцях планують запровадити у січні 2023 року. Після цього хочуть повністю відмовитися від оплати готівкою в тролейбусах та комунальних автобусах.