За інформацією: Суспільне Кропивницький.
Крематорій у місті Рига, Латвія. Фото ілюстративне: Facebook/Krematorija
У Кіровоградській області школярі презентували проєкт приватного крематорію. Ця ідея стала переможцем на дводенному Таборі підприємництва. Його організувала громадська організація "Junior Achievement Ukraine" (Київ) за підтримки громадської організації "Центр громадської активності "Перемога" (Олександрія) та Приютівської територіальної громади. У конкурсі взяли участь 10 команд зі шкіл Олександрійської й Приютівської громад.
Про це розповіла заступниця директора з навчально-виховної роботи Гуманітарного ліцею з Олександрії Тетяна Дериземля. Саме команда з цієї школи розробила проєкт приватного крематорію "Crematorium". Це десятеро школярів з 9-11 класів.
Спочатку тренери навчали учнів підприємницькій діяльності. Потім кожна команда вигадувала кілька бізнес-ідей, ставила плюси й мінуси біля кожної й залишалася з найбільш, на їхню думку, цікавою й перспективною.
"Тема була "соціальне підприємництво" — тобто те, що розв'язує нагальні проблеми в якомусь соціумі. У наших дітей були різні ідеї. Одна з них — відкрити фотостудію без фотографа. Але діти відзначили, що тут є елемент гендерної нерівності, бо дівчата більше люблять фотографуватися, і такий проєкт трохи дискримінуватиме хлопців. Також діти пропонували відкрити мобільну книгарню, автомийку з цікавинкою. А потім в обговоренні виникла тема ритуального бізнесу. І діти зацікавилися проєктом саме крематорію, бо в нашому місті немає такого підприємства. Коли почали шукати в Google, з’ясувалося, що в Україні всього три крематорії", — розповіла вчителька.
Школярі шукали інформацію у відкритих джерелах, самі робили обрахунки й порівняння. Дорослі їм допомагали. Усе приготували за один вечір, щоб презентувати проєкт на другий день Табору.
У десяти слайдах йшлося про те, які переваги суспільство отримає, коли відмовиться від традиційного способу поховання й перейде до кремації. Діти вказували на екологічний, географічний та економічний чинники. Це економія землі, зменшення заліза й пластику в природі, менші обсяги вирубки дерев, заощадження грошей.
Екологічна проблема, на яку звернули увагу школярі. Фото: Суспільне Кропивницький
Брак землі для кладовищ. Фото: Суспільне Кропивницький
Порівняння вартості кремації порівняно зі звичайним похованням. Фото: Суспільне Кропивницький
"До нашої команди було багато питань і в членів журі, і в інших учасників. Найперше цікавила екологія. Наприклад, питали про забруднення атмосфери. Але діти сказали, що викиди з крематорію прирівнюються до викиду з машини, яка проїжджає 100 кілометрів. Також окремо журі сподобалося, що діти пропонували відкрити ще одне розгалуження бізнесу — майстерню з виробництва урн — й різні додаткові послуги", — розповіла Тетяна Дериземля.
За словами вчительки, консервативних і скептичних думок стосовно цієї теми вона не помітила.
"Інші діти-учасники були трохи не готові до тієї теми, що ми озвучили. А всі з дорослих — і з журі, і з підтримки команд — сказали, що це дуже цікаво. Тренер, який навчав підприємницькій діяльності, після презентації наших дітей сказав їм: "Ви суперкруті". Тут зійшлися ідея, її представлення, зібраність самих дітей, командна робота. При цьому самі ж діти кажуть, що не кожен готовий почути це питання. У нас люди не звикли про це говорити відкрито. Але вже є підтримка з боку суспільства".
Майстерня, де за задумом школярів могли б виробляти урни. Фото: Суспільне Кропивницький
Магазин на території пропонованого підприємства. Фото: Суспільне Кропивницький
Такою могла б бути візитівка підприємства. Фото: Суспільне Кропивницький
Кожному учасникові команди-переможця (10 школярам) вручили сертифікат на покупку сумою 800 гривень. За друге місце було по 500. За третє — по 300.
Друге місце посіла команда Мультипрофільного ліцею з Олександрії з ідеєю розвитку локального бізнесу — FLTG(From Local to Global). На третьому місці — Олександрійський професійний аграрний ліцей з проєктом мобільних перукарень для найвіддаленіших куточків громад "Експрес-перукарня".