Незважаючи на постійну профілактичну кампанію, громадяни продовжують довіряти невідомим особам, які представляються співробітниками фінансових установ.
Аферисти розповідають потенційним жертвам про блокування рахунків, про збій системи та просять назвати персональні дані. Натомість, місцеві мешканці, після такого спілкування отримують сповіщення про зняття готівки.
Від такого роду злочину 26 жовтня потерпіли двоє жителів Бердянська.
Так, двом 60-річним жінкам на мобільні телефони надійшли дзвінки, невідомий представився працівником банківської установи та пояснив, що з їх банківських рахунків зловмисники намагаються зняти гроші. Щоб уникнути неприємностей необхідно швидко перерахувати кошти на вказаний ним рахунок. Збентежені жінки, не роздумуючи виконали вказівки невідомого та перерахували 14 та 20 тисяч гривень. Вже згодом, потерпілі зрозуміли, що стали жертвою телефонних шахраїв та звернулися за допомогою до правоохоронців.
За обома фактами відкриті кримінальні провадження за ознаками вчинення злочину передбаченого ст. 190 (Шахрайство) Кримінального кодексу України.
Поліцейські звертаються до власників банківських рахунків:
- не повідомляйте ПІН-код картки та ні в якому разі не зберігайте ПІН-код у гаманці чи разом з карткою;
- не повідомляйте ваші персональні дані (пін-код, номер картки, логін і пароль, cvv-код) третім особам, навіть якщо вони представляються працівниками банку.
Працівники банку ніколи не перевіряють ваші персональні дані. Окрім цього не потрібно розголошувати коди, які приходять вам на ваш мобільний номер, і не набирайте на вашому телефоні невідомі вам комбінації цифр.
У разі, якщо ви підозрюєте, що спілкуєтесь з аферистами, завершуйте телефонну розмову та телефонуйте на гарячу лінію банківської установи.