Дехто робить це машинально – поклав долоню на важіль КПП і тримає, поки їде. Але британські фахівці з Royal Automobile Club пояснюють: така поведінка шкодить навіть тоді, коли здається безпечною. Про це пише Express.
Механізм перемикання передач – не важіль сам по собі, а вразлива вилка, яка реагує на найменший тиск. Вона відповідає за з’єднання і роз’єднання шестерень у коробці. Якщо на неї тиснути постійно, навіть мінімально – деталь стирається. Вона не розрахована на навантаження в русі, коли передача вже увімкнена.
Сергій, технік СТО із Харкова розповів виданню «Твоя МАШИНА», що йому кілька разів доводилося розбирати КПП із пошкодженими вилками. «Проблема типова для механіки, але бачив таке і в автоматах – через старі звички водіїв», – каже він.
Інструкції до сучасних авто вже містять пряме застереження – руки слід тримати на кермі, а не на важелі. У кількох моделях навіть були випадки відмови гарантії через надмірний знос елементів трансмісії, якщо в сервісному центрі фіксували причину.
Ремонт коробки передач може обійтись у 30–70 тисяч гривень – залежно від марки авто. І це не рахуючи вартості евакуатора, якщо машина зупинилась у полі.
Читайте також: Знаменитий недорогий кросовер Nissan житиме довго: яким буде новий Juke
Порада від механіка проста: «Увімкнули передачу – заберіть руку. Здається дрібницею, але ця звичка коштує дорого».