З 2011 року в Україні діють правила проведення техогляду автомобіля, згідно з якими власники легкових автомобілів, які використовуються для приватних цілей, були звільнені від щорічного його проходження. Незабаром це має змінитись. Міністерство інфраструктури розробило законопроєкт, який повертає обов’язковий техогляд в Україні.
Як пише видання «ЦентрАвто», норма має запрацювати уже в 2023 році. Щоправда у ній зміняться деякі вимоги та графік проходження. Законопроєкт також містить ряд винятків. OBOZREVATEL відповідає на найбільш поширені запитання, пов’язані з новими нормами.
Для кого хочуть повернути обов’язкове ТО?
Згідно з новим законопроєктом
Обов’язковий техогляд, незалежно від моменту, коли був зареєстрований автомобіль, мають пройти такі транспортні засоби:
- усі зареєстровані на ім’я нового власника авто – впродовж 10 днів з моменту перереєстрації;
- машини, які потрапили у ДТП і зазнали пошкоджень елементів, від яких залежить безпека пересування, до таких елементів відносяться підвіска, кермовий механізм, гальма, також ТО вимагатимуть для автомобілів із сильно деформованим внаслідок аварії кузовом;
- легковики, на яких було виявлено суттєві неполадки під час водіння.
Якою буде частота проходження ТО?
Оновлені норми передбачають, що новий приватний автомобіль необхідно буде провести через процедуру техогляду не пізніше, ніж через 4 роки з моменту його першої реєстрації. Після цього ТО треба буде проходити кожні 2 роки.
Автомобілі, які використовуються для комерційних перевезень, повинні будуть проходити процедуру щорічно. Це стосується, зокрема, машин таксі.
Кого звільнять від проходження обов’язкового ТО?
Кілька категорій транспортних засобів все ж звільнять від обов’язкового техогляду. До них відносяться:
- ТЗ, швидкість пересування яких не перевищує 25 км/год;
- ті, які використовуються на дорогах загального користування;
- мають двигун об’ємом менше 125 см або електродвигун, потужність якого не перевищує 4 кВт.
За яких умов пройти техогляд не вдасться?
Документи про успішне проходження ТО не будуть видавати у чотирьох випадках:
- якщо автомобіль потрапив у серйозне ДТП та зазнав значних пошкоджень – кожен такий випадок пошкодження окремо аналізуватимуть експерти;
- автомобіль, який не відповідає чинним вимогам стандарту Євро-4 (таким чином машинам, вік яких перевищує 15 років, буде складно пройти ТО);
- авто, в конструкцію яких були внесені значні зміни;
- машини, зареєстровані за кордоном, або які отримали прописку в Україні – це, зокрема стосується «євроблях» та битих авто, завезених із США.
Де можна буде пройти ТО?
Сертифіковані станції технічного обслуговування матимуть право проводити техогляд і видавати відповідні документи. Наразі на території України діє близько 800 таких СТО і вони є практично в усіх містах.
Яке буде покарання за порушення строків проходження ТО
Автовласник, який не пройде техогляд у зазначені законом строки чи користуватиметься машиною із простроченим ТО, згідно із законопроєктом, буде оштрафований на 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Наразі це 1700 гривень. За повторне порушення можуть вилучити водійське посвідчення.
Відповідно до чинного поки що законодавства, обов’язковому технічному контролю підлягають транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ.
Які транспортні засоби не підлягають обов’язковому технічному контролю?
- легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби – незалежно від строку експлуатації;
- легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років;
- технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».
Раніше OBOZREVATEL розповідав, що цим же законопроєктом українських водіїв планують змусити обов’язково перевзувати машини у зимову гуму.
Підписуйтесь на канали OBOZREVATEL в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.