«На нашій машині вивезли трьох бійців», — як вінницькі волонтери виготовляють багі для розвідників

За інформацією: Суспільне Вінниця.

Багі для оборонців від вінницьких винахідників. Фото: Суспільне Вінниця

Багі для українських розвідників виготовляють вінницькі волонтери. Кожен перед відправленням на фронт фарбують та тестують. Нарізі створили для захисників три таких автомобілі та розпочали працювати на четвертим, розповів Суспільному волонтер Денис Міляновський.

"У нашій команді є і підприємці, і лікарі, і механіки, і зварювальники, і бухгалтера-економісти. Всі працюють на рівних", — каже Денис Міляновський.

Зорганізувалися чоловіки 6 червня. Перший багі створили на базі ВАЗ 2106. Його захисники назвали "Боня". Нині зробили уже третю автівку, яку передадуть на південний напрямок. Її вінницькі волонтери назвали "Комашка 3.0".

Фото: Суспільне Вінниця

Зробили багі на базі "Ніссан Прімера", розповідає Михайло Ткаченко. Авто потрапило в аварію і, каже, отримало шанс ще послужити військовим.

"Двигун тут — дволітровий дизель. Перевіряємо систему запалення. Замінюємо мастила, фільтри, перевіряємо паливо. Промиваємо баки, бо буває, що машини довго не експлуатувалися перед тим", — каже Михайло Ткаченко.

Фото: Суспільне Вінниця

Аби авто могло їздити бездоріжжям, волонтери змінюють ходову.

"Вона підіймається, задирається, змінюється, ставиться від інших автомобілів. Тобто ми підіймаємо максимально кліренс для того, щоб автомобілі могли успішно проходити там, де не проїде звичайний автомобіль. Це неодноразово рятувало їм життя" , — каже Андрій Кравчук.

А ще поставили протекторні шини. Зняли передню панель, залишили нічну підсвітку.

"Ми панель приладів знімаємо для того, щоб нічого не світило, нічого не заважало. Сидіння вирізаємо, ставимо безпосередньо надійні, практичні сидушки. Вони можливо виглядають не зовсім комфортно, але в них зручно сидіти. Для завдання — це нормально. Іноді при тестуванні залітає вода, залітає болото, залітає все. Ця сидушка має бути така, щоб її можна було вимити, видути", — каже Андрій Кравчук.

У роботі керуються персональними побажаннями розвідників, для яких виготовляють авто, каже Кравчук. Кожен багі відрізняється один від одного.

"На одному автомобілі встановили турель для обстрілів. Деякі автомобілі зроблені для того, щоб вивозити поранених. Тобто якоїсь універсальності немає. Робиться це все за фітбеком наших розвідників".

Фото: Суспільне Вінниця

Наразі зварюють каркас для наступного багі. Це буде — "Комашка 4.0".

"Це машина десятої моделі. Цей засіб був в окупації, на ньому їздили загарбники нашої країни, вони успішно втекли з тієї ділянки. Голова Херсонської обласної лікарні вирішив, що він не буде на ній їздити. Вирішив просто віддати безкоштовно цю машину для того, щоб вона далі слугувала для потреб ЗСУ", — говорить волонтер Микола Сидорук .

Фото: Суспільне Вінниця

У салоні вирізали передню панель. Вийняли сидіння, каже Михайло Ткаченко:

"Для чого ми викидаємо панелі? Бо зброю треба діставати вперед, якщо буде панель, то незручно буде. На цьому автомобілі ми запланували рівний майданчик, а сюди буде встановлене сидіння для кулеметника, який буде працювати з турелі".

Фото: Суспільне Вінниця

Вартість виготовлення одного автомобіля різна, каже Михайло Ткаченко. В середньому — 150-200 тисяч гривень. Гроші збирають — на"Банку".

"Коли нам сказали, що на нашій другій машині вивезли трьох чоловік, які були трьохсотими. Три бійці залишилися живими, для нас це підняло високо самооцінку. У всіх аж піднявся настрій, що ми зробили це не дурно", — каже Михайло Ткаченко.

Новости Украины