Гроші на вітер! П’ять хитрощів, як українців обманюють на СТО: деякі послуги «міфічні»

Підтримання свого автомобіля в належному технічному стані – обов’язок будь-якого власника. Але часи, коли автомобілісти все робили власноруч, давно минули. Тепер ця задача лягає на плечі механіків СТО. І, як і будь-які бізнесмени, вони зацікавлені в тому, щоби заробити на своїх послугах якомога більше. Тож часом вмовляють своїх клієнтів на зайві маніпуляції під час проходження планового техобслуговування.

OBOZREVATEL зібрав п’ятірку таких міфічних послуг. Вони ніяк не впливають на якість експлуатації машини, а підвищити вартість ТО можуть суттєво.

Промивання датчика масової витрати повітря

Сучасне авто буквально нашпиговане усілякими датчиками, які керують його роботою, і яким потрібен своєчасний сервіс. Але датчик масової витрати повітря (MAF) до них не відноситься. Він сконструйований таким чином, щоби добре протистояти звичайним забрудненням і на ділі промити його вельми складно. До того ж порушують роботу MAF тільки справді крупні частинки сміття, при потраплянні яких легше і дешевше замінити всю деталь. А ще використання спецзасобів для миття може їй сильно нашкодити, аж до повної поломки. Ну і нарешті вимірювання показали, що після чищення ефективність роботи MAF не міняється.

Промивання форсунок інжектора

По суті, ця послуга може знадобитись тільки тим водіям, які заливають найдешевше пальне на сумнівних заправках. В такому разі так – форсунку доведеться чистити мало не щомісяця. Якщо ж ви користуєтесь послугами перевірених АЗС, які торгують якісним бензином чи дизелем, ця деталь буде чистою сама по собі. А займатись профілактикою проблем із плаваючими обертам та запалюванням, до якої відносять цю послугу, марна справа – їх потрібно усувати, тільки коли вони уже з’явились. На додачу тести показують, що обіцянка, що після такого промивання зменшиться витрата пального, це маркетинговий трюк – змін цього показника не відбувається.

Обслуговування кондиціонера

Клімат-контроль автомобіля справді час від часу потребує сервісного обслуговування – чищення фільтрів, заміни фреону, тощо. Але, попри запевнення механіків, робити це під час кожного ТО немає потреби. Занадто часте втручання в автомобільний кондиціонер може йому тільки нашкодити. Тому обслуговувати цю систему треба тільки тоді, коли в її роботі починаються збої.

Антикорозійна обробка кузова

Це ще одна справді потрібна послуга, яку намагаються продати частіше, ніж вона необхідна. Як правило автовиробники покривають кузов антикорозійними речовинами ще на стадії зборки. І цього покриття вистачає справді надовго, що б там не казали механіки на СТО. Оновлювати його під час кожного техогляду потреби точно нема.

Заміна деталей, які перебувають в робочому стані

Це найпростіший спосіб заробити зайвого. Одну робочу деталь знімають та міняють на аналогічну і також робочу – вуаля, все працює, як і працювало. Але гроші, по суті, заплачені ні за що. Ба більше, механік може пізніше продати вашу оригінальну деталь іншому клієнту. Також деякі СТО практикують включення у чек подібних «замін» без узгодження з клієнтом, що є порушенням і може бути оскаржене. В такому разі вимагайте, щоби вам показали зняті частини і, за можливості, перевіряйте за номерами, чи дійсно вони з вашої машини. Не забудьте перевірити і самі встановлені поза регламентом ТО комплектуючі.

Раніше OBOZREVATEL розповідав, як Кабмін змінив процедуру техогляду, щоби запобігти зловживанням під час його проведення. А також публікував список категорій транспортних засобів, для яких він стане обов’язковим разом із приблизними цінами на відповідні послуги.

Підписуйтесь на канали OBOZREVATEL в Telegram і Viber, щоб бути в курсі останніх подій.

Джерело

Новости Украины