Юрі Хяекамієс (Фото — U.S. Department of Defense)
Фінляндії необхідні альтернативні шляхи доставлення продукції на світові ринки додатково до морського транспортування Балтійським морем, для безпеки якого існують загрози з боку Росії. Про це йдеться в заяві Конфедерації фінської промисловості, повідомляє ERR.ee.
Читайте нас у Telegram: тільки важливі та перевірені новини
У заяві Конфедерації наголошується, що пріоритетом уряду має стати захист зовнішньої торгівлі Фінляндії та забезпечення доступу її підприємств на міжнародний ринок навіть у тому випадку, якщо на Балтійському морі буде «надзвичайна ситуація».
Зазначається, що навіть після закриття ринку РФ через агресію Росії проти України, 95% зовнішньої торгівлі Фінляндії, як і раніше, йде через Балтійське море.
Глава Конфедерації Юрі Хяекамієс вважає, що «в новій геополітичній ситуації Фінляндія, по суті, стала островом» і тому має бути «краще підготовлена до ризиків, надзвичайних ситуацій та перебоїв у логістиці через Балтійське море». Він наголошує на важливості того, що уряду Фінляндії «необхідно інвестувати в альтернативні торгові маршрути у співпраці зі Швецією та Норвегією».
У Фінляндії вважають, що перебої в судноплавстві на Балтиці можуть виникнути, навіть якщо криза станеться далеко від Фінляндії і матиме обмежений характер. Попри це, можуть різко зрости страхові витрати судноплавних компаній, а це скоротить морський вантажообіг. У такій ситуації Фінляндії доведеться покладатися на транспортні коридори через порти Норвегії та Швеції, проте доставлення туди вантажів залізницею зможе забезпечити лише невелику частину зовнішньої торгівлі.
- У вересні 2022 року на трасі газопроводів «Північний потік» сталися вибухи, після чого три з чотирьох ниток трубопроводу стали непридатними для експлуатації.
- На початку січня 2023 року Європейський Союз та НАТО домовилися створити спільну цільову групу захисту об’єктів критичної інфраструктури.
- 19 квітня з’явилися повідомлення, що кораблі-розвідники РФ готують диверсії проти вітряних електростанцій, газопроводів і силових кабелів у Балтійському і Північному морях.