Румунія планує збільшити транзит українського зерна

КИЇВ. 28 липня. УНН. Румунія активно планує розширити важливий транзитний маршрут зерна із України відповідно до зростаючих ризиків для світової торгівлі продуктами харчування через посилення атак росії в Чорному морі, повідомляє Bloomberg, передає УНН.

Деталі

Міністр закордонних справ Румунії Лумініта Одобеску повідомила, що країна вже сприяла транзиту понад 20 мільйонів тонн зерна з України, що становить приблизно половину із загального обсягу 41 мільйона тонн, що були відправлені через шляхи солідарності з початку російського вторгнення. Зараз Румунія розглядає можливість відкриття нових пунктів пропуску з Україною, підвищення персоналу на існуючих пунктах та залучення пенсіонерів та військових пілотів для прискорення транзиту суден через канали Дунаю.

“Ми перебуваємо в тісному контакті з Україною, щоб визначити найкращі варіанти збільшення та прискорення цього транзиту”, — сказала Одобеску.

Також, вона зазначила, що ситуація з безпекою, звичайно, непроста, але Румунія дуже віддана продовженню допомоги Україні.

Деталі

Зрив чорноморської зернової угоди викликав серйозні стурбованості стосовно продовольчої безпеки в Африці, де близько половини країн імпортує більше третини своєї пшениці з України та росії, і також створив тиск на існуючі шляхи солідарності, розроблені Європейським Союзом. В умовах зриву, Румунський порт Констанца, являючи собою найбільший чорноморський порт в регіоні, став ключовим варіантом для українських компаній завдяки своїм перевагам у близькості та витратах.

Проте, через те, що Румунія сама є великим експортером зерна, існує зростаючий ризик перевантаження як у портах, так і на сухопутних маршрутах. Вже на наявних пунктах пропуску з Україною формуються кілометрові черги вантажівок, а на річці Дунай – накопичуються десятки суден.

Така ситуація спричинила невдоволення серед місцевих фермерів, і в результаті Румунія та чотири інші східноєвропейські країни були змушені заборонити прямий імпорт українського зерна без схвалення Європейського Союзу. Крім того, російські атаки на українські річкові порти змусили деякі екіпажі суден ставитися обережно до заходу в ці порти, що може обмежити можливості збільшення перевезень через ці напрямки.

Незважаючи на ці виклики, Румунія вжила заходів щодо розширення пропускної спроможності порту Констанца, провела модернізацію та повторно відкрила закрите залізничне сполучення з Україною. Крім того, країна активно працює над залученням необхідних лоцманів для керування суднами через Сулінський канал, щоб забезпечити доступ до українських портів на річці. Дані Міністерства транспорту свідчать, що в травні Сулінський порт зафіксував рекордну кількість трафіку – понад 470 суден.

Також, згідно з повідомленням від Bloomberg, вже наступного місяця кількість пілотів на руслі річки в Румунії почне збільшуватися поступово з 40 до приблизно 60, шляхом повернення пенсіонерів та капітанів ВМС. Це покращення збільшить пропускну здатність каналу на 50% та сприятиме більшому обсягу перевезень.

Доповнення

Також прем’єр-міністр Ніколай Денков Болгарії повідомив, що країна готова значно збільшити транзит українського зерна через свою залізничну мережу, якщо грецькі порти зможуть обробляти це зерно.

Він зазначив, що наразі Болгарія переважно сприяла транзиту українського зерна через порт Варна, оскільки експорт через грецькі порти ще не реалізований.

Нагадаємо

Повідомлялось, що румунський порт Констанца, який є альтернативним маршрутом постачання зерна з України після виходу рф із зернової угоди, має можливість обробляти додаткові вантажі до середини серпня. 

Джерело: УНН

Новости Украины