Асфальт — на півроку? або Особливості господарювання по-новоградськи

Днями у центрі Новограда «капітально перекопали» капітальний асфальт, покладений лише півроку тому.

Водоканал повідомив, що проводяться ремонтні роботи. Дослівно: «У зв’язку з аварійним станом каналізаційного колектора по вул.Героїв Майдану, на підставі його обстеження та оцінки технічного стану, з метою забезпечення нормального функціонування та життєдіяльності міста Новограда-Волинського».

Нагадаємо, тут більш-менш якісний асфальт поклали в листопаді 2019 року, у рамках проекту із заміни асфальтового покриття на вулицях Житомирській, Пушкіна, Шевченка (пізніше було додано також невеличкі ділянки сусідніх вулиць на перехрестях).

Переможець тендеру визначився аж із четвертої спроби, процес асфальтування тривав (починаючи з вул.Житомирської), зі значними перервами, усе літо й осінь 2019-го. Тобто, часу у всіх, причетних до керування житлово-комунальним господарством міста, було більше, ніж достатньо, аби завчасно замінити проблемні ділянки мереж, щоб звести до мінімуму виникнення аварійних ситуацій під новим асфальтом.

До того ж, колектор на початку вул.Героїв Майдану неодноразово раніше ремонтували, про що свідчили латки на старому асфальті, які постійно просідали. Отже, очевидно, що аварійна ситуація виникла не вчора-позавчора.

Про проблему повинні були знати і керівництво Водоканалу, й керівництво галузі ЖКГ — начальник управління й профільний заступник міського голови, й депутати міської ради. Тим не менше, допустили нераціональне використання бюджетних коштів. Так, колектор буде новий, проте асфальт — знову із латками, які розбиватимуться й просідатимуть. До того ж, асфальт — теж не безкоштовний, щоб його двічі за півроку класти на одній і тій же ділянці вулиці.

Можна припустити, що це — лише «квіточки». Адже потенційно аварійних ділянок водогону й колектора під капітально відремонтованими минулоріч вулицями вдосталь.

Виникають логічні питання: який сенс таких капітальних ремонтів, якщо вони завідомо з «косяками»? Чому за нелогічність дій, яка призводить до нераціональних і зайвих витрат бюджетних коштів, не несуть відповідальності ті, хто ці кошти розподіляє, й ті, кого називають розпорядниками? Так і напрошується висновок: усе, що робиться, комусь вигідно… А як іще пояснити? Звісно, можна просто погодитися з коментарем начальника управління ЖКГ міської ради Олександра Богданчука: «У нас не буде стільки коштів у бюджеті, щоб замінити всі мережі. Як виділяють гроші, так і працюємо». Але ж завжди можна перерозподілити бюджетні видатки. Що, до речі, депутати й роблять на кожній сесії. Із менш нагального «перекидають» на більш нагальне. Ось проста пропозиція: «Прозорий офіс» — це не «апендицит», який потребує термінового втручання; місто жило без цієї будівлі і ще потерпить. Тож ті мільйони, які в цьому році передбачили в міському бюджеті на добудову «Прозорого офісу», спокійно можна переадресувати на проблемні мережі.

Тим більше, що зараз багато йдеться про залучення коштів із держбюджету на капітальні ремонти доріг до ювілейної річниці Лесі Українки. Депутати міської ради й керівники органів місцевого самоврядування називають суму, що перевищує 50 млн грн. Називають і конкретні об’єкти, які підпадуть під капітальний ремонт. Це — вулиці Соборності, Лесі Українки, Вокзальна, площа Лесі Українки…

Але кожен уважний мешканець міста може засвідчити, що аварійні ситуації на мережах по цих вулицях стаються постійно й регулярно (за свідченнями комунальників, у Новограді щодоби стається від 2 до 4 аварій на водогонах чи колекторах). Згадайте, як була перекопана площа Лесі Українки; вулиця Соборності біля зупинки навпроти Скверу Слави; вулиця Лесі Українки біля меблевої фабрики і т.д. Припустимо, що кошти з держбюджету таки надійдуть. Уявимо, що їх таки освоять, і Новоград отримає ще на кількох центральних проїздах капітальне покриття. А що тоді? Скільки протримається це капітальне покриття без попередньої заміни аварійних ділянок мереж? Півроку? Рік? Півтора?

Хто не був на вулиці Гоголя, тим раджу відвідати її, як приклад. Дорога там прокладена ще у 2007 році, у рамках державної допомоги до 750-річчя від першої літописної згадки про Звягель. І навіть зараз, через 13 років, там якісний асфальт, за винятком ділянок, які порили… через мережі.

Так, за ці роки з’явилися нові власники навколишніх будівель. Так, їм потрібні мережі, і не все можна передбачити. Але ж як назвати роботу тих керівників, які мають факти на руках, можуть передбачити проблему, проте все одно приймають неефективне рішення? Чи, може, не бачать проблеми?..

До речі, Теплокомуненерго щоліта планомірно замінює свої мережі. Приміром, вулицю Пушкіна перекопали впоперек до того, як дійшла черга на капітальне асфальтування. Зараз енергетики працюють над заміною мереж на площі Лесі Українки і знову роблять це завчасно.

…Відділ інформації та зв’язків із громадськістю міської ради на цьому тижні поінформував, що 9 червня на спільному засіданні постійних комісій міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології і з питань міського бюджету та комунальної власності обговорили можливість будівництва додаткової нитки мережі центрального каналізаційного колектора в мікрорайоні «Болгарбуд».

«Реалізація проекту дозволить зменшити кількість аварійних ситуацій, які призводять до вимушеного припинення водопостачання. Відповідальним посадовим особам доручено підготувати відповідні розрахунки», — повідомляють у міській раді.

Гарна ініціатива. От тільки в «повістку дня» вона потрапила вже (і лише) після того, як напередодні аварія на згаданому колекторі залишила все місто без води.

Олег Брюханов, zvyagel.com.ua

новоград-волинський асфальт дорожнє покриття житомирщина шляхи дороги житомирська область

Источник